انواروب: بر اساس گزارش‌های اولیه زمین لرزه‌ای با قدرت ۷.۷ دهم ریشتر افغانستان، پاکستان و هند را تکان داده است. این زلزله در ساعت ۱:۳۰ ظهر دیروز به وقت محلی افغانستان روی داد.   مرکز تحقیقات زمین شناسی امریکا قدرت این زلزله را ۷.۷ دهم ریشتر را اعلام کرده که تا ۲۵۶ کیلومتری شمال شرق […]

انواروب: بر اساس گزارش‌های اولیه زمین لرزه‌ای با قدرت ۷.۷ دهم ریشتر افغانستان، پاکستان و هند را تکان داده است. این زلزله در ساعت ۱:۳۰ ظهر دیروز به وقت محلی افغانستان روی داد.

 

مرکز تحقیقات زمین شناسی امریکا قدرت این زلزله را ۷.۷ دهم ریشتر را اعلام کرده که تا ۲۵۶ کیلومتری شمال شرق افغانستان را تکان داده است. مرکز این زلزله کوه های هندوکش گفته شده است.

به گزارش خبرگزاری طلوع نیوز افغانستان بعد از وقوع این زلزله برخی از شبکه‌های تلفن همراه در کابل مختل شده است؛ همچنین برق در بعضی از مناطق این شهر قطع شده است.

طلوع نیوز به نقل از شهروندان کابل می‌گویند که این زلزله قدرتمندترین زلزله‌ای بوده است که آنها تاکنون احساس کرده‌اند.

گفته می‌شود این زلزله در برخی مناطق افغانستان خساراتی به همراه داشته و بیمارستان‌های سراسر کشور در حالت آماده باش هستند.

درهمین حال گفته می شود که این زلزله در سراسر منطقه از جمله قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، هند و پاکستان احساس شده است.

یکی از شهروندان بغلان در گفت‌وگو با طلوع نیوز گفت که قدرت این زلزله در بغلان بسیار با قدرت احساس شده است و زمین های کشاورزی را ویران کرده است.

به گزارش شبکه الجزیره ، مرکز زلزله شناسی پاکستان اعلام کرد این زلزله در عمق دویست و چهارده کیلومتری زمین رخ داد. این مرکز تاکید کرد کانون اصلی این زلزله در مناطق شمالی افغانستان بود.

 براثر زلزله ای که کانون آن در افغانستان اعلام شده است دست‌کم 180 نفر کشته و بیش از 400 نفر زخمی شده اند.