انوار وب: در جریان حادثه آتش‌سوزی که جمعه شب، ۲۱ شهریورماه در مسجد محله سلطانه واقع در شهر تبوک عربستان اتفاق افتاد، تمام نسخه‌های قرآن کریم موجود در این مسجد از حریق در امان ماندند. به نقل از پایگاه خبری حوادث عربستان، این واقعه که به گفته شهروندان سعودی به دلیل اتصال کابل‌های برق رخ […]

انوار وب: در جریان حادثه آتش‌سوزی که جمعه شب، ۲۱ شهریورماه در مسجد محله سلطانه واقع در شهر تبوک عربستان اتفاق افتاد، تمام نسخه‌های قرآن کریم موجود در این مسجد از حریق در امان ماندند.

به نقل از پایگاه خبری حوادث عربستان، این واقعه که به گفته شهروندان سعودی به دلیل اتصال کابل‌های برق رخ داده بود، منجر به خسارت‌های زیادی در بخش‌های مختلف مسجد تبوک شد، اما تلفات جانی نداشت.
در این میان آنچه تعجب شاهدان عینی این حادثه را برانگیخت، سال‌ماندن تمام نسخه‌های قرآن موجود در این مسجد بود که به طرز شگرفی از حریق در امان مانده بودند.

گفتنی است، نیروهای آتش‌نشانی منطقه بلافاصله پس از اطلاع از حادثه در محل حاضر شده و به سرعت اقدام به خاموش کردن حریق کردند اما دامنه آتش‌سوزی به‌حدی زیاد بوده که منجر به سوختن بخش‌های زیادی از مسجد شده است.

به گفته شاهدان حاضر در صحنه تنها نسخه‌های قرآن موجود در این مسجد و نیز مجوز افتتاح مجمع قرآنی در این مکان از حادثه حریق در امان مانده‌اند و چه زیباست آنجا که خداوند متعال فرمود: «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ: بی‌تردید ما این قرآن را به‌تدریج نازل کرده‏‌ایم و قطعا نگهبان آن خواهیم بود»(آیه 9 سوره مبارکه حجر)
منبع: ایکنا