مولانا عبدالمجید رجبعلی زاده مدیریت محترم حوزه علمیه انوارالعلوم بعد از ایراد خطبه مسنون و عرض سلام و خوش آمد گویی خدمت مهمانان بیان داشتند: مقصد از این نشست و مذاکرات فقط این است که همه ما تک تک از جایی که هستیم یک قدم به سمت خیر و الله جلوتر برویم و فقط به […]

مولانا عبدالمجید رجبعلی زاده مدیریت محترم حوزه علمیه انوارالعلوم بعد از ایراد خطبه مسنون و عرض سلام و خوش آمد گویی خدمت مهمانان بیان داشتند:

مقصد از این نشست و مذاکرات فقط این است که همه ما تک تک از جایی که هستیم یک قدم به سمت خیر و الله جلوتر برویم و فقط به شنیدن بسنده نکنیم.
زمانی شنیدن اثر دارد که انسان در زمینه عمل قدمی بردارد.
طوری نباشد که گمان کنیم امر دین وظیفه دیگران و علما و مدارس علمیه است.
تک تک من و شما باید نسبت به دین  حساس باشیم. در حقیقت جامعه ما همانند کشتی در گِل فرورفته است و همه باید احساس مسئولیت بکنیم و قدمی جلوتر برویم.

مولانا رجبعلی زاده پیرامون خودسازی بیان داشتند:
سعی کنیم در بحث خودسازی و علمی جلو برویم. نیاز مبرم جامعه اسلامی این است که ابتدا خود ما تغییری در خودمان بیاوریم و اگر تغییری آوریم قطعا خداوند این حالت سخت را بر می دارد.

ایشان در ادامه افزودند:
خداوند کسی را که در او طلب و انابت هست را مژده داده است.
کسانی که دنبال بهترین سخن می روند اهل عقل و خرد هستند.
عزیزان در این نشست صحبت‌های نغز و زیبایی را شنیدیم ولیکن اصل این است که در دایره عمل داخل بشویم و اینها را در زندگی خود پیدا کنیم .
از هر چیز مهمتر در زندگی مسلمان نماز است. نماز ما باید نسبت به قبل تغییر کرده باشد و نکته دیگر اینکه این فرصت که خداوند توفیق داده است این خودش یک نعمت بزرگ است و از ته دل و از عمق وجود خدا را شکر بگوییم.

مدیریت محترم حوزه در راستای قدردانی از مردم متدین خیرآباد بیان داشتند:
واقعا مردم خیرآباد برای مدرسه و علما بازوی قوی هستند.
قطعا پیشرفت مدرسه و کارها و برنامه‌های مدرسه و اهداف گسترده نیاز مبرم به چنین جوانانی دارند و تشکر می‌کنیم که در تمام برنامه ها آماده هستند.

مولانا رجبعلی زاده در ادامه با تاکید بر اخلاص در عمل افزودند:
خداوند اخلاص در عمل عطا کند.
اگر کاری کردی و دوست داشتی مردم آن را بفهمند این عمل بی اخلاصی است و نباید ذره ای در ذهن انسان بیاید که مردم ببیند و یا بفهمند.
انسان باید کار را برای الله انجام بدهد.
اگر در کاری منیّت و خودپسندی آمد از همان لحظه پس رفت است و اگرچه در ظاهر پیشرفتی باشد ولی در آخرت چیزی نیست و اخلاص کار را جلو می برد و اگر کسی که قدمی یا قلمی بر می دارد باید با اخلاص باشد .این باعث می شود ما روزبروز رشد بکنیم  و به حقیقت ایمان نزدیک شویم.

ایشان نسبت به توجهی خانواده ها در زمینه آموز قرآن فرمودند:
چقدر ما حاضریم برای صرف قرآن فرزند خود هزینه بکنیم.
چند درصد فرزندان ما قرآن را بلد هستند و می فهمند
باید هجران قرآن از جامعه برداشته شود و چقدر اخلاق قرآنی در زندگی ما است؟!
معلمین نباید صرف به خواندن و نوشتن اکتفا کنند بلکه نسبت به دین توجه بیشتری داشته باشند و در دانشگاه ها به برنامه های دینی و نماز توجه بیشتری شود.
ما در همه عرصه ها ضعف هستیم و اگر بخواهیم همانند گذشته بدرخشیم باید در تمام ابعاد اعم از ایمانی و اقتصادی و علمی رشد پیدا شود‌.
امتی که وحی او با علم آغاز شده از همه فقیرتر است و از همه ملل بی سوادتر بود.
خداوند و دین ما را از رشد منع نکرده است اسلام دینی است که بین معنویت و دنیا جمع کرده است و این نشانه دین کامل است.
اگر فکر و جهت درست شود دنیا هم عین دین می گردد.

عزیزان!
امت در تمام عرصه ها نیاز دارد.
باید قبول کنیم که در بحث آموزش واقعا کشور ما عقیم شده و آموزش را پیش ببریم. و همه اینها باید با ایمان باشد.

مولانا عبدالمجید رجبعلی زاده بخش پایانی سخنان خود را به تشکر از مسئولین ذی‌ربط و امنیتی و سایر دست اندرکاران اختصاص دادند.