مولانا محمود عبدی استاد حدیث انوارالعلوم بعد از عرض سلام و خوش آمدگویی در مورد ویژگی های دین اسلام به ایراد سخن پرداختند. ایشان بیان داشتند: دین مجموعه ای از احکام، عقاید، اخلاقیات است و خداوند این دین را برای بشر انتخاب کرده و اعلان رضایت نموده اند. دین اسلام خاصه و چکیده تمام ادیان […]

مولانا محمود عبدی استاد حدیث انوارالعلوم بعد از عرض سلام و خوش آمدگویی در مورد ویژگی های دین اسلام به ایراد سخن پرداختند.
ایشان بیان داشتند:
دین مجموعه ای از احکام، عقاید، اخلاقیات است و خداوند این دین را برای بشر انتخاب کرده و اعلان رضایت نموده اند.
دین اسلام خاصه و چکیده تمام ادیان گذشته و آسمانی است. و تمام ادیان پیشین همه منسوخ گشته اند. از این جهت هرگز قابل قبول الله تعالی نیست.
استاد عبدی با بر بشمردن خصوصیات های دین اسلام بیان داشتند:
اولین خصوصیتی که به این دین داده حقانیت است. چنانکه خداوند متعال فرموده است: هوالذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق.
این دین علاوه بر اینکه مخدوش نشده بلکه تمام احادیث رسول خدا تدوین و جمع آوری گشته اند. در حالی که کتابهای آسمانی قبل تحریف و تبدیل شده اند.
و تنها کتابی که می شود بدان اقتدا کرد و از تبعیت نمود قرآن عظیم الشان می‌باشد.
چنانکه امروزه می بینیم که دیگر ملت ها چگونه به سمت این کتاب گرایش پیدا می کنند. و گروه گروه مسلمان می شوند.
استاد حدیث حوزه انوارالعلوم در ادامه افزودند: قرآن همه را به طور مساوی خطاب می کند که همه با هم مساوی هستند و همه در حقوق و حفظ نام و موقعیت برابر هستند.

مسئول دارالافتاء انوارالعلوم بیان داشتند:
خصوصیت دوم این دین جامعیت آن است. این دین، دین تکامل یافته تمام انبیا پیشین می‌باشد. برخی می پندارند که اسلام با دین آنها تعارض دارد. در حالی که قرآن تصدیق کننده تمام کتابهای پیش از خداست.
وی افزود: تمامیت نعمت بر دوقسم نعمت دینی و دنیوی است. نعمت دینی را کسانی درک می کنند که عامل و پایبند به دین هستند. و نعمت دنیوی عبارت از حیات طیبه است.
همه باید بدانیم که هیچ عملی بدون ایمان مورد قبول وپذیرش خداوند نیست.
اهل علم می گویند مراد حیات طیبه در دنیا رزق حلال و قناعت است و در آخرت بهشت می باشد.
افرادی که به حیات طیبه دست بیابند استرس و اضطراب ندارند.
و بزرگترین نعمت نعمت دین است. اگر نعمت دین در بین مردم فلسطین نمی بود هرگز نمی توانستند که تاب بیاورند. و آنها یقین پیدا کردند که بهشت جا و ماوای آنان است.
الله بشارت می دهد که اگر سعادت و نجات را می خواهید به دین و قرآن و سنت رسول الله برگردید.
ایشان در ادامه افزودند: سومین برتری این دین شمولیت و فراگیری آن است. اسلام دین منطقه و مختص زمان و یک قوم خاص نیست. ومخاطب این دین عربها تنها نبوده اند بلکه مخاطب آن تما اسانیت می باشد.
قران پند وموعظه برای تمام بشریت است چنانکه الله متعال فرموده: ان هو الا ذکر للعالمین.
قران باران رحمتی است که بر سر همه می بارد و شادابی و طراوت را به همه نشان می دهد.
ایشان با اشاره بیان اسلوب حکیمانه قرآنی افزودند: دین اجبار و اکراه نیست بلکه هشدار و انذار است. خداوند به صراحت به رسول خدا میفرماید که تو مسلط نیستی. و قطعا با زور نتیجه معکوس می گردد چنانکه امروزه در مسئله حجاب همین نکته را شاهد هستیم.

ویژگی دیگر این دین سرمدی و همیشگی بودن آن است ولی ادیان دیگر مقطعی بودند.
همه روزی به این باور خواهند رسید که تنها راه نجات گرایش به اسلام می باشد.
استاد عبدی در ادامه بیان داشتند: ویژگی دیگر این دین مطابق با فطرت بودن انسان می باشد چرا که هر انسان موحد و توحیدی بدنیا می آید. و بر اساس حدیث این پدر و مادر و جامعه هستند که او را به دینی غیر از دین اسلام باورمند می کنند.

ایشان در پایان خطاب به حضار فرمودند:
عزیزان امروزه جامعه و محیط ناسالم شده و همه باید بفکر خانواده و جامعه خودمان باشیم.