انواروب: یک هیات ۹ نفری گروه طالبان به رهبری ملا عبدالغنی برادر معاون دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر ، به چین سفر نموده است. سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در تویتر خود نوشته است که ملا برادر معاون دفتر سیاسی این گروه در قطر، روز گذشته (یکشنبه، ۳۱ شهریور) با یک هیات […]

انواروب: یک هیات ۹ نفری گروه طالبان به رهبری ملا عبدالغنی برادر معاون دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر ، به چین سفر نموده است.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در تویتر خود نوشته است که ملا برادر معاون دفتر سیاسی این گروه در قطر، روز گذشته (یکشنبه، ۳۱ شهریور) با یک هیات ۹ نفری به  پکن پایتخت چین سفر نموده و با دین شیجو نماینده خاص چین برای افغانستان دیدار و گفتگو نموده است.

شاهین افزوده است که دوطرف در مورد توافقنامه صلح ایالات متحده امریکا با گروه طالبان بحث نموده و نماینده خاص چین برای افغانستان ابراز داشته است که این توافقنامه برای حل مسالمت آمیز جنگ در افغانستان یک  نشست خوب است و چین از آن حمایت می کند.

شاهین به نقل از ملا برادر افزوده است که مذاکرات صلح با ایالات متحده به یک تفاهم نزدیک شده بود؛ اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا به تعهدات خود عمل نکرد.

ملا برادر خاطر نشان ساخته است که مسئولیت جنگ و خونریزی در افغانستان بر عهده دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا می باشد.

این سفر هیات گروه طالبان سومین سفر این گروه پس از توقف مذاکرات از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا می باشد، هیات گروه طالبان به رهبری ملا برادر قبل از این به کشور های روسیه و ایران نیز سفر نموده بود که با واکنش تند حکومت افغانستان مواجه شده بود.

گفتنی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در واکنش به حمله انتحاری گروه طالبان که بتاریخ ۵ سپتامبر در کابل انجام شد، مذاکرات با این گروه را متوقف ساخت.

منبع: رادیو کلید