انواروب: گردان‌های القسام شهادت سه فرمانده خود را به مردم فلسطین تبریک و تهنیت گفت و به مقامات رژیم صهیونیستی هشدار داد برای ترور فرماندهان جهادی مقاومت و ادامه ظلم و ستم به مردم مظلوم غزه بهای سنگینی خواهد پرداخت. به گزارش ـ ابنا ـ گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس […]

انواروب: گردان‌های القسام شهادت سه فرمانده خود را به مردم فلسطین تبریک و تهنیت گفت و به مقامات رژیم صهیونیستی هشدار داد برای ترور فرماندهان جهادی مقاومت و ادامه ظلم و ستم به مردم مظلوم غزه بهای سنگینی خواهد پرداخت.

به گزارش ـ ابنا ـ گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس از شهادت سه نفر از فرماندهان برجسته خود در جنوب باریکه غزه خبر داد.

 

براساس اطلاعیه ای که گردان‌های قسام منتشر کرده «رائد عطار» فرمانده تیپ رفح، «محمد ابوشماله» فرمانده تیپ جنوب نوار غزه و «محمد برهوم» در حملات امروز رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

این فرماندهان بامداد امروز ـ پنجشنبه ۳۰ مردادماه ـ  در جریان بمباران یک منزل در منطقه حی السلطان واقع در شرق رفح توسط ارتش صهیونیستی به شهادت رسیدند.

گفتنی است که برخی منابع صهیونیستی قبل از این اعلام کرده بودند که رژیم اشغالگر قدس برخی رهبران و فرماندهان حماس را در لیست ترورهای خود قرار داده است که نام این فرماندهان شهید نیز در لیست مذکور قرار داشت و آن‌ها قربانی خوی وحشیگری و خونریزی رژیم سفاک صهیونیستی شدند.

گردان‌های  القسام شهادت محمد ابوشماله، رائد العطار و محمد برهوم از فرماندهان خود را به مردم فلسطین تبریک و تهنیت گفت و به مقامات رژیم صهیونیستی هشدار داد برای ترور فرماندهان جهادی مقاومت و ادامه ظلم و ستم به مردم مظلوم غزه بهای سنگینی خواهد پرداخت.

جنبش حماس اعلام کرد شهادت فرماندهان جهادی تاثیری بر اراده ملت فلسطین در ایستادگی در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی نخواهد داشت و از مردم فلسطین خواست در مراسم تشییع پیکر محمد ابو شماله، رائد العطار و محمد برهوم از مسجد العوده در رفح شرکت گسترده‌ای داشته باشند.

با کارشکنی رژیم صهیونیستی در مذاکرات آتش‌بس غزه، بار دیگر حملات از روز چهارشنبه آغاز شد، تلاش این رژیم برای ترور «محمد ضیف» فرمانده گردانهای القسام شکست خورد اما خانواده وی به شهادت رسیدند.

 

اعلام آماده باش به تیپ ویژه ارتش اسرائیل برای حمله زمینی به غزه

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در دیدار با تیپ ویژه ارتش رژیم صهیونیستی از آنها خواست آماده صدور هر دستوری در مورد از سرگیری عملیات زمینی در نوار غزه باشند.

به گزارش پایگاه خبری «عرب48»، «زیپی لیونی» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی دیروز چهارشنبه و در مراسم سالگرد نظامیان کشته شده تیپ ویژه «گولانی» ارتش خطاب به نظامیان گفت: آماده حمله زمینی به نوار غزه باشید .

بر اساس اعلام رسانه‌های اسرائیلی لیونی افزود: من از جلسه کابینه می‌آیم. هرگز نمی‌توانم به شما بگویم که کی وارد غزه خواهیم شد اما آماده باشید تا در صورت صدور هر دستوری باری دیگر وارد عمل شوید.

در همین راستا «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز دیروز چهارشنبه اعلام کرد که آماده جنگ طولانی با تمام امکانات خود هستیم و عملیات زمینی نیز از جمله گزینه‌هاست.

از سوی دیگر «گیلعاد اردان» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی مدعی شد که مذاکرات آتش‌بس برای تل‌آویو دستاوردی نداشته و رژیم صهیونیستی در مقطع حاضر بیش از همیشه به حمله زمینی به غزه نزدیک شده است.

 

مشعل: جنگ اسرائیل علیه غزه یک هولوکاست واقعی است

خالد مشعل تاکید کرد که مقاومت هرگز از آرمان‌های ملت فلسطین عقب نشینی نخواهد کرد و تا پیروزی نهایی به مبارزات خود ادامه می‌دهد.

به گزارش سایت خبری المصری الیوم، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در یک مصاحبه عنوان داشت: بازگشت به مذاکرات غیرمستقیم با اسرائیل در گرو آن است که مقاومت مطمئن شود اسرائیل در برابر درخواست‌های فلسطینی‌ها تسلیم شده و در راس آن لغو محاصره نوار غزه قرار دارد.

وی در ادامه افزود: ما همچنان به درخواست‌های مقاومت پایبندیم و از آرمان‌های ملت فلسطین و در راس آن لغو محاصره نوار غزه هرگز عقب نشینی نخواهیم کرد.

مشعل تاکید کرد: مقاومت آمادگی آن را دارد تا پایان برای دفاع از خود و سرزمینش مبارزه کند.ملت فلسطین از صد سال قبل تا کنون مبارزه می‌کند و هیچ گاه خسته نشده است.

مشعل همچنین سخنان مسئولان اسرائیلی در خصوص نقض آتش بس از سوی جنبش حماس را رد کرد و عنوان داشت: اسرائیل به بهانه ربوده شدن یک سرباز آتش بس را نقض کرد اما بعدا مشخص شد که برای ترور رهبران مقاومت برنامه‌ریزی کرده است و در نهایت شکست خورد. ادعاهای اسرائیل در خصوص تلاش برای کودتا علیه تشکیلات خودگردان فلسطین از سوی حماس نیز کاملا دروغ است.

مشعل عنوان داشت: تلفات و خسارات نظامی وارد شده جنبش حماس محدود است. نتانیاهو قاتل کودکان فلسطینی است و جنگ اسرائیل علیه غزه یک هولوکاست واقعی به شمار می‌آید.

در همین حال منابع خبری اعلام کردند که هیئت حماس در مذاکرات آتش‌بس، امروز پنجشنبه قاهره را ترک کرده‌اند و به سوی دوحه پایتخت قطر رفتند.