“احمد الجعبری”، معاون فرمانده گردان‏های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس به همراه یکی از محافظانش، روز چهارشنبه در حمله هوایی جنگنده های اسرائیلی در غزه شهید شد. به گزارش خبرگزاری رویترز، حماس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که فرمانده میدانی شاخه نظامی‌اش با اصابت یک موشک اسرائیلی به خودروی حامل او به همراه سرنشین دیگر […]

“احمد الجعبری”، معاون فرمانده گردان‏های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس به همراه یکی از محافظانش، روز چهارشنبه در حمله هوایی جنگنده های اسرائیلی در غزه شهید شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حماس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که فرمانده میدانی شاخه نظامی‌اش با اصابت یک موشک اسرائیلی به خودروی حامل او به همراه سرنشین دیگر خودرو به شهادت رسیدند.
احمد الجعبری عضو دفتر سیاسی حماس نیز بود و هنگام انجام معامله آزادی اسیر اسرائیلی گیلعاد شالیط در برابر آزادی زندانیان فلسطینی یکی از اعضای گروه مذاکرات حماس بود.
جنبش مقاومت اسلامی حماس شهادت “احمد الجعبری” ملقب به “ابو محمد” جانشین فرمانده کل گردان‏های شهید عزالدین قسام و “محمد الهمص” محافظ وی را به اقشار مختلف ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی تبریک و تسلیت عرض کرد.
گزارش‌ها همچنین از ادامه حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه حکایت دارد. خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع بیمارستانی در غزه گزارش داده است که به جز جعبری، دستکم 15 فلسطینی دیگر در حملات هوایی جنگنده‌های اسرائیلی کشته شدند.
از طرفی دیگر به گزارش خبرگزاری ها دراثر اصابت یک موشک  فلسطینی به شهرکی واقع در ۲۵ کیلومتری شمال غزه، امروز پنج شنبه٬ سه اسرائیلی کشته شدند.
این نخستین تلفات جانی اسرائیل از آغاز درگیری‌های روزهای اخیر است.
همزمان حماس می گوید یک موشک یک تُنی را به سوی تل آویو شلیک کرده است٬ اما تاکنون گزارشی از انفجار در این شهر منتشر نشده است.
در واکنش به حملات اسرائیل به غزه، رئیس جمهور مصر سفیر مصر را از قاهره فرا خواند و خواستار توقف هر گونه خشونت علیه شهروندان فلسطینی ساکن غزه شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع مصری، دکتر یاسر علی سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که محمد مرسی نماینده دائم مصر در سازمان ملل متحد را مسئول درخواست از دبیر کل سازمان ملل برای برگزاری جلسه فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل به منظور بررسی تبعات تجاوز رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه کرده است.
به گفته وی، مرسی همچنین به وزیر امور خارجه مصر دستور داده است که سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره را احضار کرده و مراتب اعتراض مصر به اقدام این رژیم در تجاوز به باریکه غزه را اعلام کند.
محمد مرسی همچنین به نیابت از ملت مصر شهادت شهروندان فلسطینی را به ملت فلسطین و ساکنان باریکه غزه تسلیت عرض کرده و خاطر نشان شده است که مصر و ملت آن همواره حامی برادران فلسطینی خود خواهند بود.
نخست وزیر قطر نیز حملات اسرائیل را «غیرمسئولانه» و « غیرقابل توجیه» خواند و گفت : حملات اسرائیل نباید بدون تنبیه بماند. وی از شورای امنیت سازمان ملل خواست به مسئولیت های خود عمل کند.
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران هم ضمن محکوم کردن حملات اسرائیل به غزه، از اعضای عدم تعهد خواست هرگونه مناسبات با اسرائیل را قطع کنند.