به گزارش پرتال خبری فرمانداری تایباد، طی سفر هیات دولت به استان خراسان رضوی، دکتر واعظی، وزیر فرهیخته ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به  شهرستان مرزی تایباد ضمن شرکت در جلسه شورای اداری، به تشریح فعالیتهای دولت در بخش فناوری اطلاعات و اقتصاد مقاومتی پرداخت. دکتر محمود واعظی   وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با […]

به گزارش پرتال خبری فرمانداری تایباد، طی سفر هیات دولت به استان خراسان رضوی، دکتر واعظی، وزیر فرهیخته ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به  شهرستان مرزی تایباد ضمن شرکت در جلسه شورای اداری، به تشریح فعالیتهای دولت در بخش فناوری اطلاعات و اقتصاد مقاومتی پرداخت.

دکتر محمود واعظی   وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ابراز خرسندی از سفر به تایباد و توصیف سابقه‌ی درخشان این شهرستان در همراهی با نظام و انقلاب، با بیان اینکه  زیر ساختهای فاز اول دولت الکترونیک آماده شده وتا فروردین ماه سال آینده به بهره برداری می رسد.، ابراز کرد: هم اکنون یک هزار و۲۰۰ شهر کشور به نسل سوم وچهارم تلفن همراه مجهز شده و۲۵ هزار روستای کشوراز اینترنت خانگی بهره مند هستند.

 وزیر ارتباطات وفن آوری اطلاعات به عملکرد موفق دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی و کاهش رکود و ایجاد اشتغال، اشاره کرده و اظهار داشت: براساس سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی دولت در مسیر رشد و توسعه و رونق اقتصادی حرکت نموده و در جای خود نیز نقشی نظارتی وهدایتی ایفا میکند.  

دکتر واعظی با بیان اینکه در شهرستان مرزی تایباد وحدت، صمیمیت وهمدلی وبرادری بین شیعه وسنی موج می زند عنوان کرد: ما دارای دین، قرآن، قبله وپیامبر مشترک هستیم وبزرگترین سرمایه ما برای حل مشکلات ورونق امور وپیشرفت وحدت است باید حواس همه جمع باشد که دشمنان نظام اسلامی به دنبال تفرقه افکنی هستند.

وی در خصوص پوشش تلفن همراه در روستاهای شهرستان تایباد گفت:  شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شده وهم اکنون ۵۰ میلیون نفر برای سهام عدالت وارد آن شدند.

وی عنوان کرد: ارتباط ریلی مشهد به تایباد و دوغارون را نیز به درخواست مسئولین شهرستان، از ایستگاه سنگ بست پیگیری خواهیم کرد.
در ادامه این جلسه دکتر جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم شهرستانهای تایباد، تربت جام وباخرز در مجلس شورای اسلامی به برخی مشکلات ودرخواست های حوزه انتخابی خود پرداخت و  گفت: بیش از ۴۷ تن زعفران تولیدی شهرستانهای تربت جام، تایباد وباخرز به صورت خام از این سه شهرستان خارج می شود ولازم است برای برند سازی وبسته بندی آن اعتبار اختصاص یابد.

وی با اشاره به سیل اخیر تایباد افزود: از محل اعتبارات مهار آبهای روان باید اعتباراتی به شهرستان تایباد اختصاص یابد تا جلوی خروج این روان آبها در فصل بارندگی به افغانستان گرفته شود.
رحیمی همچنین گفت: یکی از درخواستهای بحق مردم شهرستان تایباد تبدیل شدن منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به منطقه آزاد تجاری است که با این کار مردم مرزنشین از عواید آن بهره مند خواهند شد.

حسین شرافتی فرماندار شهرستان مرزی تایباد شهرستان مرزی نیز در این جلسه با عرض خیرمقدم به حضور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات و هیات همراه، شهرستان تایباد را به عنوان مهمترین کردیدور شرق کشور براری دستیابی به بازار کشورهای آسیایی معرفی کرد و بیان داشت:  با توجه به نگاه ویژه دولت تدبیروامید و استاندار محترم خراسان رضوی، با اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در شهرستان، رشدوتوسعه و نیز رونق اقتصادی رشد چشمگیری بخود گرفته که امیدواریم ضمن تداوم و استمرار این روند، مشکل اشتغال جوانان ما نیز حل گردد.

فرماندار تایباد نیز در این مراسم گفت: با گذشت بیش از سه سال از شروع فعالیت دولت یازدهم اقدامات خوبی در حوزه های مختلف این شهرستان انجام شده و دولت در تمام نقاط کشور به ویژه مناطق مرزی و محروم کارنامه درخشانی دارد.
حسین شرافتی افزود: مرزی بودن شهرستان ایجاب می کند که امکانات لازم در تمام بخش ها برای مرزنشینان فراهم شود.

شرافتی تایباد را پایتخت وحدت کشور برشمرد و گفت: امنیت حاکم در منطقه مرهون از خودگذشتگی مرزبانان غیور نیروهای نظامی و انتظامی و همراهی مردم شریف شهرستان با این نیروهاست که درکنار حضور گسترده این مردم در تمامی عرصه های نظام وانقلاب، میتوان میزان ارادت و پایبندی مردم شهرستان را به کشور و رهبر خویش به عینه دید.

وی به جایگاه مرز دوغارون بعنوان کانون صادرات به کشور افغانستان اشاره کرد و گفت: این مرز یکی از مهمترین معبرهای زمینی کشور است که روزانه بیش از دو تا سه هزار مسافر در این مرز تردد و بیش از ۵۰ درصد کالای صادراتی خراسان رضوی به افغانستان از مرز دغارون انجام می شود که  و یک سوم نیاز بازارهای کشور افغانستان می باشد.
منبع: استانداری خراسان رضوی(با تلخیص)