انواروب: شورای امنیت سازمان ملل در اقدامی بی‌سابقه با تصویب قطعنامه‌ای، شهرک‌سازی‌های اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینی را محکوم کرده و خواستار توقف سریع این شهرک‌سازی‌ها شد.   به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، شورای امنیت سازمان ملل روز (جمعه 3 دی) برای اولین بار پس از 36 سال، قطعنامه‌ای علیه رژیم صهیونیستی صادر کرد که […]

انواروب: شورای امنیت سازمان ملل در اقدامی بی‌سابقه با تصویب قطعنامه‌ای، شهرک‌سازی‌های اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینی را محکوم کرده و خواستار توقف سریع این شهرک‌سازی‌ها شد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، شورای امنیت سازمان ملل روز (جمعه 3 دی) برای اولین بار پس از 36 سال، قطعنامه‌ای علیه رژیم صهیونیستی صادر کرد که به موجب آن شهرک‌سازی‌های این رژیم در فلسطین اشغالی «غیرقانونی» تلقی شده و «توقف سریع» آن را خواستار شده است.

به‌جز آمریکا، 14 عضو دیگر این شورا به این قطعنامه رأی مثبت دادند؛ آمریکا رأی ممتنع داد.

جنبش حماس ضمن استقبال از تصویب قطعنامه مذکور در شورای امنیت، آن را تحولی بزرگ در موضع جامعه بین‌المللی در مسیر حمایت از مساله فلسطین دانست و خواستار حمایت هرچه بیشتر از مساله عادلانه فلسطین و تلاش برای پایان اشغال فلسطین شد.

جهاد اسلامی نیز اعلام کرد که تصویب این قطعنامه یعنی محکومیت شدید سیاست‌های تجاوزکارانه و توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی و پیروزی معنوی ملت فلسطین.

سفیر ونزوئلا در واکنش به تصویب قطعنامه‌ی مذکور گفت: پیش‌نویس این قطعنامه را با هدف پاسداری از مصالح ملت فلسطین به رای گذاشتیم.

سفیر مالزی نیز عنوان کرد که شورای امنیت از 36 سال قبل تا کنون هیچ واکنش و قطعنامه‌ای در محکومیت شهرک‌سازی غیرقانونی اسرائیل نداشته است و اکنون وقت آن رسیده که کلیه فعالیت‌های شهرک‌سازی محکوم شود.

اگرچه رژیم اشغال‌گر صهیونیستی اعلام کرده که اسرائیل به مفاد این قطعنامه پایبند نخواهد بود، اما محکومیت این رژیم در مهم‌ترین نهاد جهانی اگر هم تاثیری عملی در توقف شهرک‌سازی‌ها نداشته باشد، به روند رو به رشد تنزل جایگاه این رژیم به خصوص در غرب کمک شایانی خواهد کرد.