انواروب: مسوولان مساجد بروکسل با نامه ای سرگشاده از حملات هفتگی پلیس به مساجد شکایت کرده و این اقدام را غیر انسانی خواندند. به نقل از شبکه خبری «مباشر» مصر، به دنبال وقوع حملات تروریستی در ماه مارس گذشته، حمله نیروهای پلیس بلژیک به مساجد بروکسل افزایش یافته است و در عملیات تفتیش خود از […]

انواروب: مسوولان مساجد بروکسل با نامه ای سرگشاده از حملات هفتگی پلیس به مساجد شکایت کرده و این اقدام را غیر انسانی خواندند.

به نقل از شبکه خبری «مباشر» مصر، به دنبال وقوع حملات تروریستی در ماه مارس گذشته، حمله نیروهای پلیس بلژیک به مساجد بروکسل افزایش یافته است و در عملیات تفتیش خود از اقدامات خشونت آمیز استفاده می کنند.

همین امر باعث شده است تا مسوولان این مساجد به نخست وزیر و مسوولات دولتی این منطقه که اداره امور را در دست دارند، نامه سرگشاده بنویسند.

مسوولان این مساجد در نامه خود نوشته اند: در برابر اجرای اینگونه حملات و عملیات خشونت آمیز نمی توان سکوت کرد و نیروهای امنیتی باید از خشونت که هیچ گونه توجیهی ندارد، علیه مساجد دست بردارند.

 شبکه «آر تی بی اف» به زبان فرانسه، اعلام کرد: این نامه برای 6 مرکز اصلی پلیس در بلژیک فرستاده شده است و تعدادی از ائمه جماعات مساجد نیز حمله خشونت آمیز پلیس در راستای تفتیش مساجد را محکوم کرده و اعلام کرده اند که «ما احساس می کنیم به عنوان مسلمانان این کشور هدف قرار گرفته ایم و شهروندان بلژیک محسوب نمی شویم».

ائمه جماعات این مساجد در ادامه اظهار کردند: اینگونه اقدامات غیر قابل توجیه نیروهای پلیس باعث ایجاد شکاف میان مسلمانان و دیگر بلژیکی ها می شود.

آنان گفتند: در جامعه کنونی بلژیک که میان مسلمانان و تروریست ها تمایزی قایل نمی شود، تنفر و انزجار افزایش می یابد.

 افرادی که نامه مسوولان مساجد را امضاء کرده اند، گفته اند: به صورت هفتگی به دو تا سه مسجد در بروکسل، حمله می شود که این حملات غیر انسانی و خشونت آمیز هستند و به همین خاطر مسلمانان از این اقدام و کنترل بر مساجدشان ناراحت هستند.

دفاع وزیر کشور بلژیک از حمله پلیس به مساجد

صبح روز یکشنبه (13 آذر ماه) یان یامبون؛ وزیر کشور بلژیک در دفاع از حملات هفتگی پلیس به مساجد بروکسل، گفت: بعد از حملات تروریستی، باید از مساجد مراقبت کنیم تا افراط گرایان و تروریست ها در این اماکن علیه جامعه بلژیک دست به اقدامی نزنند.
وی افزود: تمامی این اقدامات با درخواست دادستان و مسوولان شهرداری انجام می شود.
منبع: شبستان