انوار وب: استاندارد اند پورز از شکوفایی اقتصاد اسلامی در کشورهای آفریقای شمالی خبر داد.موسسه اعتبار سنجی استاندار اند پورز از شکوفایی اقتصاد اسلامی در کشورهای آفریقای شمالی خبر داد.براساس نتایج تحقیق اخیر این موسسه بین المللی بعد از گذشت سالهای بی رونق اقتصادی کشورهای آفریقای شمالی از جمله مصر، تونس،مراکش آماده اند تا اقتصاد […]

انوار وب: استاندارد اند پورز از شکوفایی اقتصاد اسلامی در کشورهای آفریقای شمالی خبر داد.
موسسه اعتبار سنجی استاندار اند پورز از شکوفایی اقتصاد اسلامی در کشورهای آفریقای شمالی خبر داد.
براساس نتایج تحقیق اخیر این موسسه بین المللی بعد از گذشت سالهای بی رونق اقتصادی کشورهای آفریقای شمالی از جمله مصر، تونس،مراکش آماده اند تا اقتصاد اسلامی را به سیستم بانکداری خود تزریق کنند.

جالب است بدانیم اقتصاد اسلامی بیش از 1400 میلیارد دلار در کل جهان سودآوری کرده است. و همین امر باعث شده تا اقتصاد کشورهای مسلمان نشین تضمین شود.
در این گزارش آمده است: اهمیت قابل توجه کسری بودجه ها و پائین آمدن منابع مالی در سیستم اقتصادی سنتی کشورهای تجربه کننده بهار عربی را به سمت به کار گیری بانکداری اسلامی پیش برده است. سیستم بانکداری اقتصادی از مدت ها پیش توجه عموم را به خود جلب کرده است.
محمد داماک تحلیلگر استاندارد اند پورز در این باره خاطر نشان کرد: اقتصاد اسلامی به خوبی در آفریقای شمالی نفوذ کرده است.
وی در این باره ادامه داد: تونس، مصر و مراکش پیشرو ترین کشورها در اقتصاد اسلامی هستند، دولت های آنها اخیرا سیاستی را پیش گرفته اند که اقتصاد اسلامی را پیاده کنند و آن را توسعه دهند.
استاندارد اند پورز یادآور شد که روی آوردن به اقتصاد اسلامی تازه آغاز نشده است و ارزش های ان خیلی پیشتر در کشورهای اسلامی آشکار شده است.کشورای جهان سومی و تحت تحریم هستند اما شکوفایی اقتصای در آنها به خوبی دیده می شود.
منبع: شبستان