دکتر غلامرضا اسداللهی نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی با مردم خیرآباد دیدار و گفتگو کرد. به گزارش انواروب، در این دیدار که بعد از نماز عصر سه شنبه 22 مهر در مسجد جامع خیرآباد صورت گرفت، ابتدا مولوی عبدالواحد مؤمنی مدرس حوزه علمیه خیرآباد در سخنانی کوتاه، ضمن خوش آمد […]

دکتر غلامرضا اسداللهی نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی با مردم خیرآباد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش انواروب، در این دیدار که بعد از نماز عصر سه شنبه 22 مهر در مسجد جامع خیرآباد صورت گرفت، ابتدا مولوی عبدالواحد مؤمنی مدرس حوزه علمیه خیرآباد در سخنانی کوتاه، ضمن خوش آمد گویی به آقای دکتر اسداللهی و هیئت همراه، گفت: آقای اسداللهی نماینده ملت اند و باید ملت مطالبات حقه خود را به عرضشان برسانند و انتظار پیگیری مجدانه را دارند.

 

وی افزود:ما انتظار معجزه و شق القمر از نمایندگان نداریم، ولی این که به برخی مشکلات معیشتی ما رسیدگی شود، انتظار بزرگی نیست.

مولوی مؤمنی آنگاه با خواندن این شعر حافظ که:شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هایل/کجا دانند حال ما سبکباران ساحل‌ها ،گفت: چه جالب بود این جلسه در یکی از شب های سرد زمستان برگزار می شد تا جناب دکتر و هیئت همراه درک می کردند، ما در نبود گاز و کمبود سوخت، چه شبهای درازی را در زمستان صبح می کنیم . (این سخن باعث خنده حضار و مهمانان شد)

مولوی مؤمنی که بیشتر سخنانش را با زبان طنز ایراد می کرد: افزود: حال مشکل گاز به جای خود، ما در خیرآباد با کمبود سوخت نفت مواجهیم.

وی آنگاه به گلایه از راهنمایی و رانندگی شهرستان در زمینه جریمه های وسائط نقلیه پرداخت و در آخر از وضعیت عدم پاسخگویی تأمین اجتماعی شهرستان شکایت کرد.

 

آنگاه دکتر اسداللهی طی سخنانی، خطاب به اهالی خیرآباد گفت: توفیق شد جهت عرض ادب و احوالپرسی خدمت شما برسم ، بنده یکی دو بار دیگر نیز می خواستم با اهالی خیرآباد دیداری داشته باشم که به علت تراکم برنامه ها و مشکلات پیش بینی نشده توفیق نشد، امیدوارم از رهگذر این حضور بتوانیم زمینه رفع مشکلات را فراهم سازیم.

دکتر اسداللهی افزود: بزرگترین افتخار نظام این است که برخواسته از مردم و در خدمت مردم است.

اسداللهی ادامه داد: معتقدم حق این مردم خیلی بیشتر از اینهاست، گرچه خدمات خوبی نیز شده ، شما ببینید وضعیت کنونی را و مقایسه کنید با قبل از انقلاب و یا حتی مقایسه کنید پیشرفت ایران را با برخی کشورهای همجوار، می بینید که وضعیت کاملا متفاوت و رو به پیشرفت است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ،امنیت را بزرگترین نعمت دانست و گفت: در جهان اسلام جان و مال مردم توسط گروه هایی که ساخته دست استکبار هستند به تاراج می رود. اینها می خواهند چهره اسلام را مخدوش کنند و هدفشان تخریب اسلامی است که در غرب رو به پیشرفت و ترقی است.

اسداللهی حقوق بشر در اسلام را همزاد با ظهور اسلام دانست و اسلام را بزرگترین حامی حقوق بشر دانست.

وی افزود: در اسلام فِرَق و گروه های زیادی است، هم در تشیع و هم  در تسنن، اما نباید این اختلافات که به گفته پیامبر (ص) مایه رحمت است، باعث تفرقه و جدایی شود. رهبر معظم انقلاب اهانت به نمادهای اهل سنت را حرام دانسته اند. و ایجاد اختلاف بین صفوف امت را خیانت اعلان نموده اند.

دکتر اسداللهی گفت: این ملت سالهاست در کنار هم با اخوت و برادری زندگی می کنند . ما باید قدر امنیت خود را بدانیم و انسان زمانی قدر امنیت و سلامتی را می داند که با نا امنی و مریضی دچار شود.

اسداللهی آنگاه به پاسخ گلایه ها پرداخت و گفت: وضعیت ما در کشور رو به جلو است، گرچه با وضعیت مطلوب هنوز فاصله داریم . ما قبلا نفت می فروختیم و پول آن به کشور نمی آمد، اما الان با تدبیر وزیر محترم نفت جناب آقای زنگنه که بحق وزیر باتدبیریست، ما داریم این بحران را پشت سر می گذاریم. در زمینه تورم ، تورم کشور رو به کاهش است و کشور دارد از رکود خارج می شود.

وی با اشاره به مشکل گاز گفت: دل ما می خواهد که همه روستاها از نعمت گاز برخوردار شوند . حتی سه چهار مرتبه در شرکت گاز از وضعیت گاز خیرآباد پرسیده ام و پی گیر بوده ام . مسأله گاز خیرآباد برای من حیثیتی است، چون این پروژه ایست که آن را خود کلنگ زده ام و خودم پیگیرم.

اسداللهی افرود: ما در شهرستان تایباد 13 روستا داریم که از نعمت گاز برخوردار نیستند که سعی ما این است تا پایان 95 بحث گاز را جمع کنیم.

وی در مورد طرح هادی روستا نیز گفت: این طرح هم مطالعه شده و جزو اولویت ها در شهرستان است.