انوار وب: در پي‌افزايش خشونت‌هاي نژادي و درگيري‌هاي ميان مسلمانان و مسيحيان در جنوب ‌آفريقاي مرکزي هزاران تن از مسلمانان اين کشور به چاد و کامرون مهاجرت کردند. به نوشته روزنامه اليوم السابع، در حالي که شاهدان عيني از کشته شدن 70 مسلمان در جنوب ‌آفريقاي مرکزي به دست مسيحيان مسلح خبر مي‌دهند، گزارشات حاکي […]

انوار وب: در پي‌افزايش خشونت‌هاي نژادي و درگيري‌هاي ميان مسلمانان و مسيحيان در جنوب ‌آفريقاي مرکزي هزاران تن از مسلمانان اين کشور به چاد و کامرون مهاجرت کردند. به نوشته روزنامه اليوم السابع، در حالي که شاهدان عيني از کشته شدن 70 مسلمان در جنوب ‌آفريقاي مرکزي به دست مسيحيان مسلح خبر مي‌دهند، گزارشات حاکي از اين است که هزاران تن از مسلمانان جنوب آفريقاي مرکزي در حال مهاجرت به چاد و کامرون به خاطر فرار از خشونت‌هاي نژادي شبه‌نظاميان مسيحي هستند که به اقدامات خشونت‌آميزي از جمله کشتار و سوزاندن جسد مسلمانان مي‌پردازند.

فاتو بنسودا، دادستان دادگاه کيفري بين‌الملل نيز اعلام کرد که جنايت‌هاي جنگي احتمالي در آفريقاي مرکزي را مورد بررسي قرار خواهد داد. همچنين شاهدان عيني گزارش دادند که کاميون‌ها و تاکسي‌هاي زيادي شهروندان مسلمان را از بانگوئي، پايتخت آفريقاي مرکزي به سمت چاد انتقال دادند. اين اقدام در حالي صورت گرفت که مسيحيان اين منطقه شروع به دشنام‌ دادن به صاحبان تاکسي‌ها و کاميون‌هايي کردند که مسلمانان را به چاد مي‌بردند. به گفته شاهدان عيني يکي از کاميون‌هاي مذکور در معرض حمله برخي شبه‌نظاميان مسيحي، «آنتي بلاکا» قرار گرفت اما نيروهاي آفريقايي به سرعت آنها را متفرق کردند. کميسارياي عالي امور پناهندگان سازمان ملل در اين باره اعلام کرد که حدود 9 هزار مسلمان در 10 روز گذشته به کامرون مهاجرت کردند. شاهدان عيني نيز اعلام کردند که نيروهاي ارتش چاد براي کوچاندن شهروندان مسلماني که سه‌شنبه گذشته در معرض هجوم جمعي از شبه‌نظاميان مسيحي در شمال غرب بانگوئي قرار گرفته بودند، وارد عمل شدند. اين حمله به کشته شدن يکي از نيروهاي ارتش چاد انجاميد. به گفته شاهدان عيني حمله ديگري نيز در نزديکي شهرک «بوالي» واقع در شمال بانگوئي در اثناي عمليات کوچاندن مسلمانان صورت گرفت.
نظاميان مسيحي چهارشنبه گذشته يک مسلمان را در يکي از خيابان‌هاي بانگوئي اعدام کرده و پس از اينکه جسدش را تکه تکه کردند، آن را سوزاندند.
اين نظاميان اعلام کردند که فرد مذکور از گروه «سيليکا» بوده که موجب سرنگوني دولت فرانسوا بوزيزه، رئيس‌جمهوري مخلوع آفريقاي مرکزي در مارس سال گذشته ميلادي شد. در پايان ماه گذشته نيز شبه‌نظاميان مسيحي دو فرد مسلمان را در نزديکي فرودگاه بانگوئي کشتند و جسد آنها را قطعه قطعه کردند.
منبع: روزنامه مردم سالاری