محمد مرسی: تظاهرات اعتراضی دیگر فایده ای نداردانوار وب: محمد مرسی رییس جمهور برکنار شده مصر در مکالمه ای خصوصی با یکی از وکلای خود که به صورت پنهانی ضبط شده و در اختیار رسانه ها قرار گرفته، ادامه تظاهرات اعتراضی از سوی هواداران خود را “بی فایده” خوانده است. به گزارش آسوشیتدپرس، روزنامه خصوصی […]

محمد مرسی: تظاهرات اعتراضی دیگر فایده ای ندارد
انوار وب: محمد مرسی رییس جمهور برکنار شده مصر در مکالمه ای خصوصی با یکی از وکلای خود که به صورت پنهانی ضبط شده و در اختیار رسانه ها قرار گرفته، ادامه تظاهرات اعتراضی از سوی هواداران خود را “بی فایده” خوانده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، روزنامه خصوصی الوطن بخشهایی از این مکالمه خصوصی مرسی را منتشر کرده است. به نوشته الوطن، مرسی از وکیل خود محمد سلیم العواه مقداری پول خواسته است تا هزینه های خود در زندان را تامین کند، زیرا خانواده و هیچ یک از دوستانش اجازه ندارند با او ملاقات کنند.
محمد الدماتی، یکی دیگر از وکلای مرسی ضبط مکالمات خصوصی وی را نقض حریم شخصی و حقوق اساسی مرسی خوانده و گفته است که علیه این اقدام غیرقانونی اقامه دعوا خواهد کرد.
مکالمه مرسی با وکیلش، در حاشیه دادگاهی صورت گرفته که اوایل این ماه برگزار شد. در این دادگاه مرسی با اتهام کشتار معترضان روبرو شد.
دو مقام امنیتی مصر به آسوشیتدپرس گفته اند فایل صوتی این مکالمه به این خاطر منتشر شده که نشان دهد مرسی هم می داند ادامه تظاهرات اعتراضی او را به قدرت باز نخواهد گرداند.
در بخش دیگری از این مکالمه که نسخه ای از آن در اختیار آسوشیتدپرس نیز قرار گرفته، مرسی از وکیل خود می پرسد که در خیابانها چه خبر است. وکیل مرسی به او می گوید اعتراضات و درگیری ها ادامه دارد اما این اعتراضات سازنده نیستند و بهتر است مخالفان و معترضان دولت، به مذاکره روی بیاورند.
منبع: شفقنا