انوار وب: وزیر اقتصاد فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی رسما با پهلوگیری کشتی ترکیه در سواحل باریکه غزه به منظور تولید و تامین برق این منطقه در سایه بحران برق و تعطیلی نیروگاه برق غزه مخالفت کرده است. محمد مصطفی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این موضع رژیم صهیونیستی مستلزم تلاش بیشتر […]

انوار وب: وزیر اقتصاد فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی رسما با پهلوگیری کشتی ترکیه در سواحل باریکه غزه به منظور تولید و تامین برق این منطقه در سایه بحران برق و تعطیلی نیروگاه برق غزه مخالفت کرده است.

محمد مصطفی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این موضع رژیم صهیونیستی مستلزم تلاش بیشتر بر حل بحران برق غزه است و طی روزهای آینده ساعت وصل جریان برق غزه از ۵ ساعت به ۸ ساعت افزایش خواهد یافت.

این در حالی است که باریکه غزه در نتیجه تداوم محاصره و حملات مکرر رژیم صهیونیستی به تنها نیروگاه برق غزه و کاهش میزان سولار انتقال داده شده به غزه است، با بحران شدیدی در زمینه تامین برق مورد نیاز خود مواجه است.

۱۲۰ مگاوات از برق مورد نیاز باریکه غزه توسط رژیم صهیونیستی تامین می شود که تنها جوابگوی ۲۵ درصد از نیازهای آن است و ۳۲ مگاوات نیز از طریق مصر به این منطقه منتقل می شود. رژیم صهیونیستی با بمباران تنها نیروگاه برق غزه در جریان تجاوز ۵۱ روزه به این منطقه باعث تشدید بحران برق غزه شد.

پس از این حادثه، دولت ترکیه در راستای کمک به نوار غزه و تامین برق مورد نیاز آن پیشنهاد استقرار یک کشتی تولید برق یا نیروگاه سیار در سواحل غزه را داد، اما رژیم صهیونیستی که از هیچ جنایت و ظلمی علیه ساکنان غزه دریغ نکرده است، با این پیشنهاد نیز مخالفت کرد.

لینک منبع : مرکز اطلاع رسانی فلسطین