انواروب: سازمان علمی فرهنگی و تربيتي سازمان ملل(يونسکو)، درخواست رژيم صهيونيستی برای تغيير نام مسجد الاقصی به “جبل الهيکل” را رد کرد. تصمیم سازمان يونسکو در مخالفت با استفاده از اصطلاح صهیونیستی “جبل الهیکل”  برای “مسجد الاقصی” که نامی عربی- اسلامی است، با استقبال گسترده فلسطینیان روبرو شد. در همین رابطه اکثریت  33 کشور حاضر […]

انواروب: سازمان علمی فرهنگی و تربيتي سازمان ملل(يونسکو)، درخواست رژيم صهيونيستی برای تغيير نام مسجد الاقصی به “جبل الهيکل” را رد کرد.

تصمیم سازمان يونسکو در مخالفت با استفاده از اصطلاح صهیونیستی “جبل الهیکل”  برای “مسجد الاقصی” که نامی عربی- اسلامی است، با استقبال گسترده فلسطینیان روبرو شد.

در همین رابطه اکثریت  33 کشور حاضر در رأی گیری با استفاده از نام “جبل الهیکل” برای مسجد الاقصی مخالفت کردند و 6 کشور نیز خواستار استفاده از نام اسرائیلی شدند و 17  کشور هم رأی ممتنع دادند.

پس از این مصوبه، “یوسف المحمود” سخنگوی رسمی دولت تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: این مصوبه نشان دهنده آن است که جهان بر تلاش رژیم صهیونیستی برای جعل تاریخ به منظور از میان بردن میراث عربی و مقدس ترین مقدسات مسلمانان و مسیحیان در بیت المقدس اشغالی نظارت دارد.

وی افزود:ما از این مصوبه استقبال می کنیم، تلاش های چند دهه اسرائیل در این زمینه، بطلان خود را نشان داد چرا که بر پایه جعل و گمراه سازی استوار بوده و درپی آن است تا میراث چند هزار ساله را از بين ببرد و این چیزی است که باستان شناسان بزرگ جهان از جمله برخی از باستان شناسان اسرائیلی به آن معترفند.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین ازسازمان یونسکو خواسته است، اقدام هایی فوری برای متوقف کردن تجاوزهای خطرناک در حق شهر بیت المقدس به اجرا بگذارد.
منبع: تقریب