انوار وب: فواد ساناج، رئیس اداره امور مذهبی اتریش گفت: به منظور پایان دادن به دشمنی‌ها علیه مسلمانان در اروپا، اسلام باید در همه کشورهای اروپایی به رسمیت شناخته شود. به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «World Bulletin»، ساناج در همایش «مقابله قانونی با جرائم نفرت دینی علیه مسلمانان» که با حضور مقامات دولتی، پلیس، سازمان‌های […]

انوار وب: فواد ساناج، رئیس اداره امور مذهبی اتریش گفت: به منظور پایان دادن به دشمنی‌ها علیه مسلمانان در اروپا، اسلام باید در همه کشورهای اروپایی به رسمیت شناخته شود.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «World Bulletin»، ساناج در همایش «مقابله قانونی با جرائم نفرت دینی علیه مسلمانان» که با حضور مقامات دولتی، پلیس، سازمان‌های مردم‌نهاد و نمایندگان جوامع اسلامی در وین، پایتخت اتریش برگزار شد، تاکید کرد: مسلمانان در کشورهای اروپایی حتی برای اجرای مراسم عروسی، ختم و دیگر آداب اسلامی نیز با مشکل مواجه هستند چرا که هنوز به رسمیت شناخته نمی‌شوند.
مدیر امور مذهبی اتریش افزود: ما از مقامات اروپایی می‌خواهیم که برای مسلمانان هم همان حقوقی را قائل شوند که برای کاتولیک‌ها، پروتستان‌ها، یهودیان و بوداییان قائل می‌شوند.
ساناج در ادامه گفت: امروز به اشتباه از دشمنی با اسلام و اسلام‌ستیزی با واژه «اسلام‌هراسی» یاد می‌شود که کاربرد غلطی است.
وی همچنین با اشاره به اهمیت آموزش در مقابله با اسلام‌ستیزی گفت: با آموزش‌های درست به دانشجویان و دانش‌آموزان می‌توان دوستی و احترام و درک متقابل را جایگزین دشمنی با اسلام کرد.

منبع: ایکنا