انوار وب: مدیر مسجد مبارک الاقصی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی سیطره بر مسجدالاقصی را بدست گرفته است. شیخ عمر کسوانی شامگاه روز یکشنبه در اظهاراتی مطبوعاتی خاطر نشان کرد که مسجدالاقصی در سال 1967 به اشغال صهیونیست ها درآمد اما امروز این رژیم با زور سلاح به کلی سیطره بر این مسجد را بدست […]

انوار وب: مدیر مسجد مبارک الاقصی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی سیطره بر مسجدالاقصی را بدست گرفته است.

شیخ عمر کسوانی شامگاه روز یکشنبه در اظهاراتی مطبوعاتی خاطر نشان کرد که مسجدالاقصی در سال 1967 به اشغال صهیونیست ها درآمد اما امروز این رژیم با زور سلاح به کلی سیطره بر این مسجد را بدست گرفته است و تعیین می کند که مسلمانان کی باید وارد این مسجد شوند و کی حق ورود ندارند و هرگاه بخواهد کارکنان اداره اوقاف اسلامی را مورد حمله قرار داده و آن ها را بازداشت و تبعید می کند که هدف اصلی این رژیم از تمامی این تجاوزات، سیطره کامل بر مسجدالاقصی و زمینه سازی برای تعرض گسترده صهیونیست ها به آن در سال تازه عبری است.

کسوانی خاطر نشان کرد که ده ها نفر از کارکنان اوقاف اسلامی قدس در حمله امروز نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی زخمی شدند.

وی اشاره کرد که نیروهای پلیس صهیونیستی زینات ابو صبیح رئیس نگهبانان زن مسجدالاقصی را مورد ضرب و شتم قرار داده و به سمت او نارنجک صوتی پرتاب کردند.
او همچنین تاکید کرد که صهیونیست ها شماری دیگر از نگهبانان مسجدالاقصی را نیز به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

شیخ عمر کسوانی اظهار داشت که اداره اوقاف اسلامی از پلیس رژیم صهیونیستی خواسته باب المغاربه را بسته و به شهرک نشینان صهیونیست اجازه ورود به مسجدالاقصی را ندهد تا حرمت مسجد پایمال نشده و احساسات مسلمانان نیز جریحه دار نشود اما پلیس رژیم صهیونیستی ضمن رد این درخواست، با شلیک گلوله و نارنجک های صوتی به داخل مسجد آن ها را نیز مورد حمله قرار داده است.

کسوانی اظهار داشت که 158 شهرک نشینان صهیونیست در دو نوبت صبح و عصر امروز اقدام به هتک حرمت مسجدالاقصی کردند.
وی عنوان کرد که اوری آرئیل وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی نیز با هدف مشروعیت بخشی به تعرضات شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی همراه با آنان به این مسجد تعرض کرد.

مدیر مسجدالاقصی تاکید کرد که صهیونیست ها هیچ حقی در این مسجد ندارند، زیرا این مسجد تنها متعلق به مسلمانان است.
شیخ عمر کسوانی بر ضرورت حمایت امت اسلامی و عربی از ثبات، مقاومت و پایداری ساکنان قدس در برابر تجاوزات اشغالگران صهیونیست تاکید کرد.

وی تاکید کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی پس از خرابکاری فراوان در محوطه های مسجدالاقصی و وارد آوردن خسارت های سنگین به مسجد جامع قبلی و شکستن پنجره های آن، از این مسجد مبارک عقب نشینی کردند.
منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین