به گزارش انواروب، مرحله دوم ديدار اولیای طلاب حوزه علمیه انوارالعلوم به دعوت مسئولین حوزه، با اساتيد و علما برگزار شد.در این جلسه که ساعت 10 امروز پنجشنبه29/1/92 در مسجد حوزه برگزار گردید و تا نماز ظهر ادامه داشت، علما و اولیای دانش آموزان به صحبت و تبادل نظر پرداختند.مولوی سيد شهاب الدين موسوي، استاد […]

به گزارش انواروب، مرحله دوم ديدار اولیای طلاب حوزه علمیه انوارالعلوم به دعوت مسئولین حوزه، با اساتيد و علما برگزار شد.
در این جلسه که ساعت 10 امروز پنجشنبه29/1/92 در مسجد حوزه برگزار گردید و تا نماز ظهر ادامه داشت، علما و اولیای دانش آموزان به صحبت و تبادل نظر پرداختند.
مولوی سيد شهاب الدين موسوي، استاد حوزه، در این جلسه به استناد آيه مباركه «يرفع الله الذين آمنوا منكم و الذين اوتوا العلم درجات» مقام علم و علما را بلند دانست و گفت: خداوند به خاطر علم، مقام آدمي را از فرشتگان برتر قرار داد. وَعَلَّمَ آدَمَ الأَسْمَاء كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلاَئِكَةِ .
مولوي موسوي افزود: خداوند به هر كس كه اراده خير داشته باشد او را فقيه در دين قرار مي دهد.
رسول مكرم اسلام مي فرمايد: هر كس قرآن را بياموزد و به آن عمل كند، در روز قيامت خداوند تاجي بر سر والدينش مي نهد كه نورش از نور خورشيد بيشتر است.
در حديث ديگر آمده است: هر كس در طلب علم بيرون شود، خداوند راه ورود به بهشت را به او آسان مي گرداند و ملائكه به خاطر تكريم اهل علم پرهايشان را مي گسترانند و همه اهل زمين و آسمان، حتي ماهي ها در دريا براي طالب علم طلب مغفرت مي كنند و علما وراثان پيامبرانند و پيامبران درهم و دينار به ارٍث نمي گذارند بلكه ميراث آْنان علم است؛ هر كه از آن  بهره جويد به بهره وافر رسيده است.
مولوی موسوي در پایان از اولیاء خواست که براي طلاب و اساتيد دعا كنند.
در ادامه جلسه ، مولوي علي رضا رسولي، استاد انوارالعلوم، ضمن خوش آمد گویی به مهمانان، به  گزارش عملکرد و برنامه هاي حوزه جهت پیشرفت و ترقي طلاب پرداخت.
بعد از آن مولوی عبدالمجید رجبعلی زاده نیز از اولیای دانش آموزان تقدیر و تشکر نمود.
همچنین در این جلسه به اولیای دانش آموزان فرصت داده شد، راه کارهای خود را در جهت ترقی علمی طلاب ارائه دهند.
اين جلسه با دعاي مولوي عبدالباقي شيرمحمدي پايان يافت.
لازم به يادآوريست اين دومين جلسه سال تحصيلي جاري بود كه با دعوت از اولياي طلاب برگزار شد. در جلسه قبلي اولياي برخي از طلاب دعوت شده بودند و در اين جلسه اولياي باقي طلاب حضور داشتند.