انواروب: دومین مرحله مسابقه (شاعر الرسول) با محوریت شعر و شاعری در مدح پیامبر ـ صلى الله عليه وسلم ـ در سطح کشورهای عربی با میزبانی قطر و شرکت کتارا  برگزار می شود.   جوایز مرحله دوم این مسابقه به چهار میلیون و دویست هزار ریال قطری می رسد. جوایزه این مسابقه به کسانی داده […]

انواروب: دومین مرحله مسابقه (شاعر الرسول) با محوریت شعر و شاعری در مدح پیامبر ـ صلى الله عليه وسلم ـ در سطح کشورهای عربی با میزبانی قطر و شرکت کتارا  برگزار می شود.

 

جوایز مرحله دوم این مسابقه به چهار میلیون و دویست هزار ریال قطری می رسد.

جوایزه این مسابقه به کسانی داده می شود که بتوانند بهترین قصیده یا شعر را با بکار بردن بهترین تعابیر و الفاظ و برترین سبک شعری و رساترین مدح در مورد پیامبر صلى الله عليه وسلم  بسرایند.

شرکت در این مسابقه برای عموم افراد بالای بیست سال  از تمام نقاط جهان، آزاد می باشد. از دیگر شرایط  این مسابقه این است که اثر ارسالی در جایی دیگر چاپ و نشر نشده باشد، نیز کمتر از پنجاه بیت و بیشتر از شصت بیت نباشد و هر کس فقط می تواند یک قصیده یا شعر در مدح پیامبر ـ صلى الله عليه وسلم ـ  بسراید.

این مسابقه از 17 تا 27 آوریل سال جاری میلادی مصادف با  17 تا 27فروردین 1396 برگزار می گردد.

 بر اساس اظهارات دبیر اجرایی این مسابقه، تا کنون 755 قصیده به دبیرخانه ارسال شده است. 

 جایزه نفر اول یک میلیون ریال قطری معادل 275 هزار دلار است و به نفر دوم هفتصد هزار ریال قطری معادل 143 هزار دلار و به نفر سوم چهار صد هزار ریال قطری معادل 110 هزار دلار اعطاء خواهد شد و در کنار این هدایا، جوایز دیگری نیز اهدا خواهد شد.

منبع: الجزیره