انوارب| دولت اوتار پرداش هند با صدور تصمیمی فروش و توزیع محصولات غذایی دارای گواهی حلال را در این ایالت ممنوع اعلام کرد. به گزارش عربی پست، دولت اوتارپرادش هند با صدور تصمیمی نسبت به فروش و توزیع محصولات غذایی دارای گواهی حلال در این ایالت که پرجمعیت‌ترین ایالت هند به شمار می آید و […]

انوارب| دولت اوتار پرداش هند با صدور تصمیمی فروش و توزیع محصولات غذایی دارای گواهی حلال را در این ایالت ممنوع اعلام کرد.

به گزارش عربی پست، دولت اوتارپرادش هند با صدور تصمیمی نسبت به فروش و توزیع محصولات غذایی دارای گواهی حلال در این ایالت که پرجمعیت‌ترین ایالت هند به شمار می آید و نزدیک به ۲۰ میلیون مسلمان در آن زندگی می کنند، هشدار داد.

رسانه‌های هند گزارش دادند: این ممنوعیت شامل تمام محصولات لبنی و پوشاک و دارو می شود.

در هشدار دولت ایالت اوتارپرداش آمده است: فرآورده‌های نانوایی و شکر و روغن خوراکی و سایر محصولاتی که علامت حلال توسط شرکت‌های سازنده دارد، از توزیع و فروش منع می شوند.
در این هشدار آمده است: صدور گواهی حلال محصولات غذایی یک سیستم موازی است که باعث ایجاد سردرگمی در کیفیت مواد غذایی می شود.

برهمین اساس، سازمان ایمنی غذایی و استانداردهای غذایی هند(FSSAI) به عنوان نهاد اصلی در این کشور مسئول تنظیم و تشخیص استاندارها برای بیشتر محصولات غذایی است که در این کشور به فروش می رسد، و استانداردهایی را که باید محصولات غذایی آن را رعایت کنند،تعیین می کند.
از زمان لحظه صدور این تصمیم، بازرسان مواد غذایی در این ایالت به فروشگاه‌ها یورش می برند و مواد غذایی با علامت حلال را مصادره می کنند.

ایالت اوتار پرداش که توسط «یوگی آدیتیانات» راهب هندو وابسته به حزب ناسیونالیست بهاراتیا جاناتا اداره می شود، بزرگ‌ترین و پرچمعیت‌ترین ایالت در هند است.
منتقدان، آدیتیانات و دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند را به اجرای یک برنامه تفرقه انگیز علیه مسلمانان این ایالت متهم می کنند، اگرچه آنها این مسئله را انکار می کنند.
حزب نخست وزیر هند عامل اصلی بسیاری از نارآمی‌ها و درگیری‌ها با مسلمانان و سایر اقلیت‌ها در هند است./ شبستان