مولوی خیرالله رحیمی در سخنان مراسم نماز جمعه این هفته خیرآباد بعد از تلاوت آیه شریفه: «یا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنينَ يُدْنينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ ذلِکَ أَدْني‏ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحيماً» گفت: خدا نعمت‌های زیادی به انسانها داده است که مهمترین آن‌ها نعمت ایمان است. […]

مولوی خیرالله رحیمی در سخنان مراسم نماز جمعه این هفته خیرآباد بعد از تلاوت آیه شریفه: «یا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنينَ يُدْنينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ ذلِکَ أَدْني‏ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحيماً» گفت: خدا نعمت‌های زیادی به انسانها داده است که مهمترین آن‌ها نعمت ایمان است. دست، پا ، چشم ، گوش و… نعمت‌اند، اما نعمت ایمان چیز دیگری است.

 

عزت مسلمان درایمان است، در میان امت‌های گذشته، انسان‌های خیلی ثروتمندتر، زیباتر و قدرتمندتر از ما بودند، اما به عزت نرسیدند، فرعون عزت را در کاخ می‌دید اما خدا او را خوار کرد. ابوجهل، عزت را در ثروت می‌دید، ولی ذلیل شد. اما بلال، این غلام سیاه پوست عزت را در ایمان دید و عزیز شد.

مسلمان باید در مقابل نعمت ایمان شاکر باشد «لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ». نوح شاکر بود، ایوب شاکر بود،  خدا نعمت‌ها را از او گرفت، بازهم صابر و شاکر بود.

مولوی رحیمی افزود: تشکر از نعمتِ دست، پا و دیگر اعضاء این است که در راه درست استفاده شوند، تشکر از علم، عمل است. علم خالی از عمل، معلومات است نه علم.

در آیه‌ای که تلاوت شد خداوند به پیامبر ـ صلی الله علیه وسلم ـ می‌فرماید:«یا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنينَ يُدْنينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ» ای پیامبر! به زنان و دختران خود و زنان مسلمان بگو که حجاب خود را رعایت کنند. اینکه خداوند پیامبر ـ صلی الله علیه وسلم ـ را مخاطب قرار می‌دهد نشانه‌ی آن است که مردان مسئول گسترش حجاب‌اند، آنان باید زمینه بی‌حجابی زن را فراهم نکنند.

حجاب وحیا مایه عزت زن است، چیزی که امروزه متاسفانه از جامعه برداشته شده است. امروزه با سریال‌ها و فیلم‌ها حیا و حجاب حتی از روستاها رفته است.

در حدیثی از پیامبر ـ صلی الله علیه وسلم ـ روایت شده است که فرمودند: دو گروه جهنمی‌اند که من آنان را ندیده‌ام. اول: گروه ظالمی که با شلاق‌های همچون دم گاو مردمان مظلوم را می‌زنند. امروز تازیانه ما زبان ما شده، زبانی که از دم گاو هم بلندتر است.

گروه دوم: زنان بدحجاب. آنان که به ظاهر پوشیده‌اند، اما در واقع عریان‌‌اند، با ظاهر جذاب و لباس تن‌نما برای بیگانان دلربایی می کنند. پیامبر ـ صلی الله علیه وسلم ـ می‌فرمایند:مویشان مانند کوهان شتر است.

همین بی‌حجابی و بی حیایی جامعه را متزلزل و بی برکت کرده است.حیای فاطمه ـ رضی الله عنها ـ را ببینید که وصیت می‌کند شب دفن شود، تا حتی بعد از وفات چشم نامحرم به او نیفتد.

خداوند به زنان ما حُجب و حیا و به مردان ما غیرت عنایت فرماید.