قبلا اگر می‌شنیدیم که امام شافعی ۶۰ قرآن در رمضان ختم می کرد تعجب می کردیم، ولی موبایل به ما فهماند که اگر عشق و علاقه به چیزی باشد، می توان 24 ساعت شبانه روز مشغول آن بود. این فضای مجازی وقت را دقیقه به دقیقه می برد. اوقات جوانان ما با چه چیزی سپری […]

قبلا اگر می‌شنیدیم که امام شافعی ۶۰ قرآن در رمضان ختم می کرد تعجب می کردیم، ولی موبایل به ما فهماند که اگر عشق و علاقه به چیزی باشد، می توان 24 ساعت شبانه روز مشغول آن بود. این فضای مجازی وقت را دقیقه به دقیقه می برد. اوقات جوانان ما با چه چیزی سپری می شود، یک ساعت با فیلم، دو ساعت با تماشای فوتبال ، ده ها ساعت با گردش در شبکه های مجازی.

مولوی عبدالرحمن خوافی در سخنان مراسم نماز جمعه این هفته خیرآباد با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان گفت: در ماه فرخنده و پربرکتی هستیم. دعا کنید الله در این ماه فرخنده که ماه قبول دعاست، عبادات ما را بپذیرد و توفیق دهد از همین ابتدا قدم را محکم برداریم.

وی افزود: در فضیلت این ماه اگر کتابها بنویسیم حق مطلب ادا نمی‌شود.خداوند نام این ماه را در قرآن به عنوان ماه مبارک ذکر کرده است.

در این ماه شیاطین جنی بسته‌اند و شیطانهای انسی که همان دشمنان دین باشند، اگر چه به ظاهر این ماه را به مسلمانان تبریک می گویند اما اصلا دل خوشی از آن ندارند.

مولوی خوافی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد هویت مسلمان و سند اعتبارش را از او بگیرد گفت:امروز دشمن می‌خواهد سند دین را از بین ببرد. می‌خواهد صحابه را که خودشان سند دین‌اند انسانهایی وحشی، سوسمارخور و بیابان گرد نشان دهد.

برنامه دیگری که دشمنان برای ما دارند از بین بردن نظام خانوادگی است، چیزی که در غرب با بی‌بند وباری و همجنس گرایی از بین رفته است. غرب، زن را ویترینی برای فروش کالا قرار داده است. برنامه ای که می‌توان گفت در آن متاسفانه موفق هم بوده‌اند.

در اسلام بعد از عبادت خدا، اطاعت از والدین و نیکی به آنها جزء مهمترین وظایف است. در غرب اما والدین عددی به حساب نمی‌آیند.

اسلام همه چیز را برای ما گفته است. این دین برای استحکام بنیه خانواده توصیه کرده است حتی باید قبل از تولد فرزند برایش برنامه داشت. اروپا زن باردار را با موسیقی آرامش می دهد. اسلام توصیه کرده که با صوت قرآنی او را آرام کنیم.

برنامه اسلام برای فرزند بعد از تولد این است که او را با مسئولیت اسلامی او آشنا سازیم. حتی توصیه اسلام این است که برای فرزند خود اسم مناسب انتخاب کنیم. پدر و مادری فرزند‌شان را پیش حضرت عمر ـ رضی الله عنه ـ آوردند و از اخلاق و رفتارش شاکی بودند. بچه به والدینش اعتراض کرد که اینها اسم من را سوسک سیا گذاشتند در داخل خانه به من چیزی تعلیم ندادند و دنبال گوسفندان فرستادند و اکنون انتظار دارند اخلاق من خوب باشد.

نباید هدف از تشکیل خانواده مثل اروپا شهوت‌رانی باشد. بلکه اقیانوس و دریای جامعه از خانواده تشکیل می‌شود. بچه ما از خانواده راهی مسجد، مدرسه و حوزه  علمیه می شود.  اگر سرچشمه ناپاک بود، جامعه فاسد می شود.

ما نمونه‌های تربیت خانوادگی خوبِ زیادی را سراغ داریم. یوسف علیه السلام نتیجه خانواده دینی‌ست.

ما وقتی برای کوچکترین مریضی بدنی بچه‌ی خود خرج می کنیم، باید برای دینداری فرزندمان به مراتب بیشتر سرمایه گذاری کنیم.

امروز در غرب نهضت آزادی زنان راه انداخته اند، می‌خواهند این تفکر را به ما هم تزریق کنند. مگر یک متر روسری چه می کند که همه از آن می‌ترسند؟ آنها می دانند که همین روسری برنامه‌های آنان را به هم می ریزد.

مولوی خوافی با بیان اینکه فرزندان از رفتار ما درس می گیرند نه از گفتار ما گفت: در خانه ای که امن نباشد و در آن جنگ و جدال باشد، فرزند نیکو و صالح بار نمی‌آید.

علت اینکه امروز با وجود اینکه دولت تبلیغ می کند، مردم به بهانه اینکه از عهده تربیت فرزند برنمی آیند، رغبت به فرزند زیاد ندارند این است که ما برای تربیت فرزندان خود برنامه نداریم. اگر برنامه داشتیم صد فرزند کم است و اگر برنامه نداشتیم یکی زیاد است.

نمی توان در خانه ای که ۲۵۰۰ شبکه ماهواره ای در آن نصب است خدا را شناخت. از کوزه همام برون تراود که در اوست.

ما باید همواره فرزندان مان را امر به معروف و نهی از منکر کنیم. این تفکر غلط است که نباید در حریم خصوصی فرزندان دخالت کرد و سرک کشید. وظیفه ما دخالت در حریم بچه هاست.

این را بدانیم که شاه کلید تربیت فرزند رفاقت است. قبل از اینکه دیگران با بچه ما رفیق شود با او رفیق شویم و حرف دلش را بشنویم. بسیاری از ما در این مقوله کوتاهی می کنیم.آیا اینکه شب ها بچه‌های ما کجایند کنترل می‌کنیم؟

مسئله مهم در خانواده ها و معضل بزرگ اعتیاد است. اعتیاد بی عفتی و بی ناموسی و جهل است، اعتیاد برنامه دشمن برای نابودی جامعه ماست. ذهن بچه ها کنجکاو است، بچه ای که همواره سیگار و مواد مخدر را در خانه می بیند یقینا کنجکاور می شود که خودش هم امتحان کند.

مولوی عبدالرحمن خوافی افزود: امروز فضای مجازی گرگ درنده شده است، اولین چیز در دست فرزندان ما موبایل و فضای مجازیست. جهلی به مراتب بدتر از قرون وسطی.

قبلا اگر می‌شنیدیم که امام شافعی ۶۰ قرآن در رمضان ختم می کرد تعجب می کردیم، ولی موبایل به ما فهماند که اگر عشق و علاقه به چیزی باشد، می توان 24 ساعت شبانه روز مشغول آن بود. این فضای مجازی وقت را دقیقه به دقیقه می برد. اوقات جوانان ما با چه چیزی سپری می شود، یک ساعت با فیلم، دو ساعت با تماشای فوتبال ، ده ها ساعت با گردش در شبکه های مجازی.

حاضر نیستیم هزار تومان در راه خدا بدهیم، اما صدها هزار برای فضای مجازی خرج می کنیم.

این، به جهت دوری از برنامه اسلام و دین است. هر چه به غرب نزدیک شویم از اسلام فاصله می گیریم.

امتی که اندیشه دیگران را نشخوار کند امت عقب مانده است.نوع  لباس، موی سر، و شلوار پای ما راغرب تعیین می کند.

ما امت شناسنامه داریم . شناسنامه ما را گرفتند، با گرفتن صحابه، و اکنون برنامه دارند نظام خانوادگی را از بین ببرند.

این ها همه وظیفه علما و اهل دعوت را سخت تر می کند . آنها باید بکوشند در مقابل این موج ایستادگی کنند.