انواروب:مولوی عبدالغفار شیخ جامی امام جمعه محترم خیرآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته پیرامون نماز و فضایل آن به ایراد سخن پرداخت.ایشان پس از تلاوت آیه مبارکه «ان الذین امنوا و عملوا الصالحات و اقاموا الصلوة و اتوا الزکوة لهم اجرهم عند ربهم و لا خوف علیهم و لا هم یحزنون» به تفسیر […]

انواروب:
مولوی عبدالغفار شیخ جامی امام جمعه محترم خیرآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته پیرامون نماز و فضایل آن به ایراد سخن پرداخت.
ایشان پس از تلاوت آیه مبارکه «ان الذین امنوا و عملوا الصالحات و اقاموا الصلوة و اتوا الزکوة لهم اجرهم عند ربهم و لا خوف علیهم و لا هم یحزنون» به تفسیر و تبیین این آیه پرداخت.
وی گفت: حضرت ابن عمر رضی الله عنه از رسول اکرم صلی الله علیه و سلم روایت فرمودند که اسلام بر پنج ستون استوار است 1ـ گواهی دادن به کلمه توحید 2 ـ برپا داشتن نماز 3 ـ پرداختن زکات 4 ـ ادای حج 5 ـ روزه رمضان و همچنین روایت است که آنحضرت صلی الله علیه و سلم فرمودند: من برای این مبعوث نشدم که از جمله تاجران باشم بلکه به من دستور داده شده است که تسبیح و ستایش پروردگار را بگویم و از سجده کنندگان(نمازگزاران) باشم.
خطیب جمعه خیرآباد در ادامه به تاکید زیادی که در اسلام نسبت به نماز شده است اشاره نمود و گفت: از حضرت علی رضی الله عنه نقل شده است که « کان آخر کلام رسول الله الصلوة الصلاة و اتقوا الله فی ما ملکت ایمانکم». آخرین گفتار و تاکید پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم به نماز و رعایت حقوق زیردستان بود.
استاد حوزه علمیه انوارالعلوم ادامه داد: ادا نمودن نماز فوائد بسیاری را به دنبال دارد که در اینجا به چند مورد بسنده می کنیم.
نماز سبب مغفرت نمازگزار می شود؛
نماز سبب برکت در روزی می شود،
به سبب نماز درهای بهشت بر روی نمازگزار باز می شود؛
شخص نمازگزار از جمله غافلان به حساب نمی آید؛
اگر عذاب و خشم خدا نازل شود نمازگزاران را در بر نمی گیرد؛
شیطان از نمازگزار هراس دارد؛
پایبندی به نماز سبب قبولی دعا می شود.
ایشان در ادامه برخی از عقوبت و عذابهایی که برای تارک نماز در احادیث بیان شده را اینگونه برشمردند:
«لا دین لمن لا صلوة له» . کسی که نماز نمی خواند دین ندارد.
«من ترک الصلوة لقی الله و هو علیه غضبان» . کسی که نماز را ترک کند خدا را در حالی ملاقات می کند که خداوند بر او خشم کرده است.
«من ترک الصلوة فکانما وتر اهله و ماله». کسی که نماز او فوت شود چنان است که اهل و ثروت او از بین رفته است.