مولوی علیرضا رسولی در سخنان مراسم نماز جمعه این هفته خیرآباد بعد از تلاوت آیه مبارکه :« إِنَّ اللَّـهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَيُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِ‌ينَ» گفت: الله تعالی انسان را در دنیا به خاطر یک مقصد بزرگ فرستاده است، چنانچه در کلام پاکش می فرماید: «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ» ، «من جنها و انسانها را […]

مولوی علیرضا رسولی در سخنان مراسم نماز جمعه این هفته خیرآباد بعد از تلاوت آیه مبارکه :« إِنَّ اللَّـهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَيُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِ‌ينَ» گفت: الله تعالی انسان را در دنیا به خاطر یک مقصد بزرگ فرستاده است، چنانچه در کلام پاکش می فرماید: «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ» ، «من جنها و انسانها را جز برای پرستش خود نیافریده‌ام.»

و همواره او را مورد آزمایش قراده است حتی که زندگی و مرگ او را برای امتحان قرار داده است. «الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا» ، «همان کسی که مرگ و زندگی را پدید آورده است تا شما را بیازماید کدامتان کارتان بهتر و نیکوتر خواهد بود.» گویا الله اشاره به این دارد که دنیا محل ماندن نیست و مقصد این است که انسان خود را با اعمال، به الله نزدیک کند.
مولوی رسولی افزود: خداوند راه های رسیدن به خود را به انسان نشان داده است تا انسان خود را به او تعالی نزدیک کند و زندگی خود را برای او قرار دهد، نه برای پیشرفت دنیا .
همه مردم در آخرت از خداوند فرصت بازگشت و انجام اعمال نیک می خواهند ولی الله می فرماید: مگر من به شما فرصت ندادم؟ و در جایی دیگر می فرماید: این حرفی است که اینها می گویند و اگر به دنیا باز گردند باز هم غفلت می کنند.
مولوی رسولی، دنیا را بهترین فرصت برای نزدیک شدن به الله دانست و گفت: انسان زیرک از این فرصت استفاده کرده با خرج اندکی از سرمایه خود، سرمایه ارزشمند آخرت را به دست می آورد.
وی راه های رسیدن به خدا را بی شمار دانست و گفت: بزرگان فرموده اند: راه های رسیدن به خدا به اندازه مخلوقات خداست.(یعنی بی شمار است)
اولین راه رسیدن به خدا تقوی است. «إِنَّ اللَّـهَ مَعَ الَّذِينَ اتَّقَوا» ، «بی‌گمان خدا همراه کسانی است که تقوا پیشه کنند» حال تقوی چیست؟ تقوی یعنی دوری از گناهان و اینکه انسان در هر حال یقین داشته باشد که خدا او را می بیند.
پایبندی به سنت های رسول الله(ص)، یکی دیگر از راه های رسیدن به خدا است و کسی که به سنت پایبند نبود، هرگز به خدا نخواهد رسید. «قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللَّـهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّـهُ وَيَغْفِرْ‌ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ» ، «بگو: اگر خدا را دوست می‌دارید، از من پیروی کنید تا خدا شما را دوست بدارد و گناهانتان را ببخشاید، و خداوند آمرزنده‌ی مهربان است.»
رسول خدا (ص) چند نوع سنت دارد: یکی عادات مبارک ایشان است. مثل اینکه پیامبر (ص) دوست داشت غذا را با دست بخورد(نه با قاشق) و اتباع از او در این امور خوب است. اما یک نوع سنت ها است که پیامبر (ص) بر آنها تاکید داشت و بعضی نزدیک به واجب است مثل نگه داشتن ریش. و نصرت کامل الله زمانی است که انسان پایبند به همه باشد.
استاد انوارالعلوم خیرآباد ادامه داد: یکی از شاه راه های رسیدن به الله، اجتناب از محرمات است و پایبندی به فرائض و واجبات و کسی بدون رعایت اینها نمی تواند به خدا برسد.در حدیث قدسی آمده است که «بنده ی من با هیچ عملی به اندازه پابندی به فرائض نمی تواند به من نزدیک شود.» پیامبر در حدیثی فرمودند: «از محرمات پرهیز کن، عابدترین انسانها خواهی شد.»
پایبندی به فرائض به حدی مهم است که انسان باید تا پای جان در حفاظت آنان بکوشد. پیامبر (ص) می فرماید: به خدا شرک نکن اگر چه تکه تکه شدی.
خداوند با هیچ کس خیشاوندی ندارد، بلکه ملاک تقرّب نزد الله، اعمال است. پیامبر (ص) می فرماید: «خدا به صورت و هیکل شما نمی نگرد، بلکه نظر او به قلوب و اعمال شماست»
یکی دیگر از راه های رسیدن به الله، دعاهای مسنون است. چنانچه برای انجام هر کاری دعایی در سنت وارد شده است. مثلا دعای دخول به مسجد: «اللهم افتح لی ابواب رحمتک» و هر دعا نیز فلسفه ای دارد. مثلا دعای خروج از منزل باعث می شود منزل حفاظت شود.
یکی از مهم ترین راه های رسیدن به خدا، حضور در نماز جماعت و مسجد است. چنانچه در حالت مریضی رسول الله (ص) دو نفر زیر بازوی ایشان را گرفته او را به مسجد می بردند.
راه دیگر رسیدن به خدا قرآن خواندن است. رسول الله قرآن را بهترین وسیله رسیدن به خدا می دانند.
خیرخواهی به مخلوقات خدا نیز از راه های رسیدن به خداست.  رسول الله می فرمایند: مخلوقات، روزی خواران خدایند و بهترین شما کسی است که به روزی خواران او نیکی کند.