مولوی علی رضا رسولی در سخنان مراسم نماز جمعه این هفته خیرآباد با تلاوت آیه مبارکه « الَّذِينَ يَحْمِلُونَ الْعَرْشَ وَمَنْ حَوْلَهُ يُسَبِّحُونَ بِحَمْدِ رَبِّهِمْ وَيُؤْمِنُونَ بِهِ وَيَسْتَغْفِرُونَ لِلَّذِينَ آمَنُوا رَبَّنَا وَسِعْتَ كُلَّ شَيْءٍ رَحْمَةً وَعِلْمًا فَاغْفِرْ لِلَّذِينَ تَابُوا وَاتَّبَعُوا سَبِيلَكَ وَقِهِمْ عَذَابَ الْجَحِيمِ »در مورد استغفار و فوائد آن به ایراد سخن پرداخت.وی دنیا […]

مولوی علی رضا رسولی در سخنان مراسم نماز جمعه این هفته خیرآباد با تلاوت آیه مبارکه « الَّذِينَ يَحْمِلُونَ الْعَرْشَ وَمَنْ حَوْلَهُ يُسَبِّحُونَ بِحَمْدِ رَبِّهِمْ وَيُؤْمِنُونَ بِهِ وَيَسْتَغْفِرُونَ لِلَّذِينَ آمَنُوا رَبَّنَا وَسِعْتَ كُلَّ شَيْءٍ رَحْمَةً وَعِلْمًا فَاغْفِرْ لِلَّذِينَ تَابُوا وَاتَّبَعُوا سَبِيلَكَ وَقِهِمْ عَذَابَ الْجَحِيمِ »در مورد استغفار و فوائد آن به ایراد سخن پرداخت.
وی دنیا را دارالاسباب دانست و گفت: تمام کارها در دنیا با اسباب و کوشش انجام می گیرد و فقط در بهشت است که خواسته های انسان بدون اسباب برآورده می گردد.
ما در دنیا اسباب زیادی را به کار می بندیم تا به نتیجه ای برسیم، گرچه همیشه استفاده از اسباب مادی نتیجه بخش نیست و بسا اوقات انسان  با وجود استفاده از اسباب مادی در کارها به بن بست می خورد، اما اسباب معنوی به گونه ای هستند که نتیجه آنها تضمین شده است و حتما نتیجه مثبت می دهند.
یکی از اسباب معنوی استغفار است که خداوند برای آن وعده زیادی داده است. شاید در ذهن بیاید که گنهکاران استغفار می کنند؛ چطور خداوند وعده خیر به گنهکنار می دهد؟. در جواب باید گفت: اولا استغفار فقط برای گناه نیست چون انبیاء که به اتفاق همه مسلمانان معصوم بودند نیز استغفار می کردند.
روایت است که رسول الله  صلی الله علیه و سلم  در یک مجلس بیش از هفتاد بار استغفار می کردند.
دیگر پیامبران نیز استغفار می کردند که خداوند حکایتشان را در قرآن ذکر نموده است.
مولوی رسولی در ادامه فوائد استغار را اینگونه بیان نمود:
1-  استغفار مانع نزول عذاب می گردد. چنانچه خداوند می فرماید: وَمَا كَانَ اللَّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَأَنْتَ فِيهِمْ وَمَا كَانَ اللَّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَهُمْ يَسْتَغْفِرُونَ .
2- خداوند به برکت استغفار انجام عبادات و طاعات را آسان می نماید.
3- استغفار سبب پاکی دل و روان انسان می شود .قلب انسان به مانند یک آیینه است همان طور که آینه به مرور زمان کثیف شده، جلا و زیبایی خود را از دست می دهد، قلب انسان نیز به بواسطه انجام گناهان صغیره و کبیره مبتلا به سیاهی می شود وبا استغفار می توان جلاء و زیبایی قلب را به آن بازگرداند.
4- بوسیله استغفار مشکلات و پریشانی ها برطرف می گرددو هم و غم و اندوه از وجود و روان انسان زدوده می شود.
5- باعث مغفرت گناهان و عامل بخشش و عفو انسان می گردد.
6- باعث نزول رحمت خداوند می گردد.
همچنین تشابه با صالحین، نزول باران، پربرکت شدن سرمایه  و نسل انسان و… از دیگر منافع استغفار است.