انواروب: احمد داوداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه معتقد است شواهدی علمی وجود دارد که ثابت می‌کند برابری حقوق زن و مرد خطرناک است. او می گوید این شواهد در آمار خودکشی در کشورهای مختلف اروپایی نهفته است.   دولتمردان ترکیه برابری حقوق زن و مرد را امری اشتباه ارزیابی می‌کنند. رئیس‌جمهور این کشور، رجب طیب اردوغان، معتقد […]

انواروب: احمد داوداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه معتقد است شواهدی علمی وجود دارد که ثابت می‌کند برابری حقوق زن و مرد خطرناک است. او می گوید این شواهد در آمار خودکشی در کشورهای مختلف اروپایی نهفته است.

 

دولتمردان ترکیه برابری حقوق زن و مرد را امری اشتباه ارزیابی می‌کنند. رئیس‌جمهور این کشور، رجب طیب اردوغان، معتقد است زن و مرد برابر نیستند، زیرا زنان نمی‌توانند به دلیل “ظرافت‌های” طبیعی خود مانند مردان سخت کار کنند.

اکنون احمد داوداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه هم وارد بحث برابری حقوق زن و مرد شده است. او در همایشی برای زنان که توسط حزب “عدالت و توسعه” برگزار شد، بالا بودن آمار خودکشی در کشورهای غربی به ویژه در کشورهای ثروتمند اسکاندیناوی را در ارتباط با برابری حقوق زن و مرد اعلام کرد.

داووداغلو گفت که در این کشورها نوعی “برابری مکانیکی” مخرب حاکم است که در نهایت کشنده است.

آمارها نشان می دهد خودکشی در ترکیه پائین‌تر از کشورهای ثروتمند اروپایی است.

وبگاه روزنامه آلمانی “دی‌ولت” در گزارشی اذعان کرده که دلایل فرهنگی در میزان آمار خودکشی در یک کشور موثر است، همان‌طور که در کشورهای کاتولیک این آمار کمتر از کشورهایی است که اکثریت جمعیت آن پروتستان هستند.

این تفاوت شاید به این دلیل باشد که پیروان کلیسای کاتولیک به نهاد خانواده اهمیت بیشتری می‌د‌هند و آمار جدایی و طلاق کمتر است. این وبگاه در ادامه اعتراف می کند که در کشورهای مسلمان مانند ترکیه نیز نهاد خانواده پایگاه مستحکم‌تری در جامعه دارد و به نقش مادر نیز اهمیت بیشتری داده می‌شود.

احمد داوداوغلو معتقد است، برابری حقوق زن و مرد “پروژه جوامع بی‌دین است که برای جایگاه خانواده اهمیت کمتری قائل هستند” و این برابری در نهایت موجب افزایش آمار خودکشی می‌شود.

نخست‌وزیر ترکیه هشدار داد که “برابری مکانیکی” حقوق زن و مرد “روابط مکمل یکدیگر در زندگی را نابود می‌کند”.

احمد داوداوغلو معتقد است که طبیعت وظیفه مشخصی برای هر جنس تعیین کرده که نبود آن موجب سردرگمی شده ودر نهایت می‌‌تواند به خودکشی منجر شود.

او وظیفه طبیعی زن‌ها را مادر شدن دانست و از زنان خواست با انجام “وظیفه الهی” خود، نسل بشر را زنده نگاه دارند.

 

 

 

منبع: دوی چه وله با تلخیص