انوار وب:  نخست وزیر نروژ در تظاهرات محکومیت جنایات تروریستهای تکفیری داعش که در پایتخت این کشور برگزار شد حدیثی از رسول گرامی اسلام نقل کرد. به گزارش خبرگزاری ها «ارنا سولبرگ» نخست وزیر نروژ روز گذشته در تظاهراتی که علیه جنایات تروریست‌های داعش در اسلو برگزار شد شرکت کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت. […]

انوار وب:  نخست وزیر نروژ در تظاهرات محکومیت جنایات تروریستهای تکفیری داعش که در پایتخت این کشور برگزار شد حدیثی از رسول گرامی اسلام نقل کرد.

به گزارش خبرگزاری ها «ارنا سولبرگ» نخست وزیر نروژ روز گذشته در تظاهراتی که علیه جنایات تروریست‌های داعش در اسلو برگزار شد شرکت کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با بیان اینکه اعمال داعش به هیچ وجه با تعالیم آسمانی همخوانی ندارد افزود: من همیشه بر این باور بوده‌ام که اکثریت مسلمانان از افراطی‌گری فاصله می‌گیرند.

نخست وزیر نروژ که از همه نروژی‌های ساکن پایتخت خواسته بود در این تظاهرات شرکت کنند سخنان خود را با بیان حدیثی از پیامبر گرامی اسلام به پایان برد.

ارنا سولبرگ اظهار کرد که هر کسی باید در عمل، حرف و نیت و باور از بدی دوری کند که اشاره به این فرموده پیامبر(ص) است: «من رأى منكم منكراً فليغيره بيده، فإن لم يستطع فبلسانه، فإن لم يستطع فبقلبه، وذلك أضعف الإيمان» مسلم(۴۹).

ترجمه: هر کس از شما منکری دید پس با دستش جلوی آنرا بگیرد و اگر نتوانست با زبان خود آنها را نهی نماید و اگر باز نتوانست در قلب خویش از آن منکرات بیزار باشد که این مرتبه نشانه‌ی ضعف ایمان است.

در تظاهرات بزرگ مردم اسلو اقشار مختلف مردم با گرایش‌های سیاسی و ادیان و مذاهب مختلف شرکت داشتند اما بیشتر آن‌ها از مسلمانان بودند. تظاهرات‌کنندگان با برگزاری این راهپیمایی تاکید کردند داعش نمی‌تواند به نام اسلام چنین جنایاتی مرتکب شود زیرا اسلام چنین جنایاتی را محکوم می‌کند.