چند روزي است که بار ديگر خبر کشتار گسترده مسلمانان برمه‌اي بر سر زبان‌ها افتاده است. در کشوري که نظاميان همه کاره مملکت بوده، هندوها و بودايي‌هاي اکثريت در تنها مساله‌اي که آزادي دارند، کشتار وسيع و گسترده مسلمانان است. به گزارش انواروب به نقل از ایران آباد، در تازه‌ترن کشتار مسلمانان توسط هندوها و […]

چند روزي است که بار ديگر خبر کشتار گسترده مسلمانان برمه‌اي بر سر زبان‌ها افتاده است. در کشوري که نظاميان همه کاره مملکت بوده، هندوها و بودايي‌هاي اکثريت در تنها مساله‌اي که آزادي دارند، کشتار وسيع و گسترده مسلمانان است.

به گزارش انواروب به نقل از ایران آباد، در تازه‌ترن کشتار مسلمانان توسط هندوها و بودايي‌هاي افراطي در روستاها و مناطق شمال و شمال غربي اين کشور، در حضور نيروهاي نظامي و انتظامي برمه‌اي تندروهاي مذهبي به روستاهاي مسلمان نشين حمله کرده و علاوه بر آتش زدن خانه‌هاي آنها، بسياري را زنده زنده در آتش سوزانده، به زنان و دختران تجاوز کرده و باقيمانده را هم فراري داده‌اند.
سران حکومت نظامي ميانمار به جاي پاسخگويي به اين وحشي‌گري بودايي‌ها و هندوهاي افراطي مسلمانان ساکن در اين کشور را مهاجران غير قانوني خوانده که دو راه بيشتر پيش روي آنها نيست؛ يا اينکه از کشور خارج شوند و يا اينکه به اردوگاه‌هاي پناهندگان بروند.
تعداد مسلماناني که هدف حملات افراطي‌هاي مورد حمايت دولت قرار گرفته‌اند بيش از 800هزار نفر است و مشخص نيست سازمان‌هاي بين‌المللي و به خصوص مدافعان حقوق بشر در اين ميان کجا هستند.
در اين ميان به نظر مي‌رسد سازمان همکاري اسلامي به همراه کشورهاي گروه همسايه برمه بايد گروه تماسي تشکيل داده و با تحت فشار قرار دادن دولت برمه از ادامه جنايت‌هاي گروه‌هاي تندرو در حق مسلمانان اين کشور جلوگيري کرده و راه را براي رساندن کمک‌هاي مردمي به آن باز کند.
در اين ميان وظيفه دو کشور بنگلادش – که مسلمانان برمه‌اي مورد حمله سال‌ها پيش از اين کشور به برمه رفته‌اند – و مالزي به عنوان همسايگان برمه بيش از پيش است و اين دو کشور بايد سکان اعتراض به نسل کشي مسلمان توسط تندورهاي برمه اي و حمايت حکومت نظامي اين کشور از آنها را را بر عهده داشته باشند.
شايد نکته جالت تر در اين مورد عدم پرداختنن به اين مساله مهم توسط رسانه هاي داخلي باشد که جا دارد مانند همه جاي جهان از مسلمانان مظلوم برمه اي نيز حمايت کنند تا دستکم جان خود را در برابر هندوهاي افراطي از دست ندهند.