انواروب: نیروهای اسرائیل روستای فلسطینی مخول را تخریب کردند.به گزارش پرس تي وي، نيروهاي رژيم اسرائيل براي چهارمين بار از ماه سپتامبر تاکنون به يک روستاي فلسطيني در شمال دره اردن حمله کرده و حدود يکصد ساکن اين روستا را بي خانمان کرده‌اند.بولدوزرهاي اسرائيلي با خودروهاي نظامي در آغازين ساعات روز پنج شنبه (۱۱ مهر) […]

انواروب: نیروهای اسرائیل روستای فلسطینی مخول را تخریب کردند.
به گزارش پرس تي وي، نيروهاي رژيم اسرائيل براي چهارمين بار از ماه سپتامبر تاکنون به يک روستاي فلسطيني در شمال دره اردن حمله کرده و حدود يکصد ساکن اين روستا را بي خانمان کرده‌اند.
بولدوزرهاي اسرائيلي با خودروهاي نظامي در آغازين ساعات روز پنج شنبه (۱۱ مهر) وارد روستاي مخول شدند و پيش از تخريب روستا، همه ساکنان آن را تخليه کردند.
سربازان اسرائيلي همچنين دو چادر را از فلسطينيان بي خانمان توقيف کردند و همه وسائل اين افراد را که از سوي آژانس هاي کمک هاي بشردوستانه اروپايي تامين شده بود، با خود بردند.
يکي از ساکنان اين روستا گفت: «در حالي که ما خواب بوديم، ارتش اسرائيل به ما حمله کرد و ما را مجبور به ترک چادرهايمان کرد و سپس همه چيز را تخريب کردند. زماني که کارشان تمام شد، آنها همه ظروف و وسائل پلاستيکي جمع کردند و به آتش کشيدند و وسائل آهني را نيز توقيف کردند.»
وي افزود: «هر زماني که ما چيزي مي سازيم، يک چادر يا يک خانه، آنها آن را تخريب مي کنند. حتي حضور ديپلمات ها نيز تاثيري نداشت.»
به دنبال تخريب اين روستا، ديپلمات هاي خارجي از منطقه ديدن کردند و کمک هاي بشردوستانه و چادر در اختيار قرار دادند اما نيروهاي ارتش اسرائيل به زور آنها را از اين منطقه بيرون کردند.
حمله به ديپلمات هاي خارجي موجب آن شد که کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا خواستار توضيح مقامات اسرائيلي در اين زمينه شود. تل آويو نيز در پاسخ فلسطينيان را مقصر قلمداد کرد و گفت اين يک منطقه بسته نظامي است و اين فلسطينيان حق سکونت در آنجا را ندارند.
ارتش اسرائيل پيش تر در تاريخ ۱۶ سپتامبر کل اين روستا را تخريب کرده بود که بر اثر آن ۱۰ خانواده و ۱۶ کودک را بي خانمان شده بودند.
ساکنان اين روستا مي گويند آنها چهار بار بي خانمان شده اند و اسرائيلي ها با خشونت مانع مداخله و کمک سازمان هاي امداد رسان ملي و بين المللي براي بازسازي خانه هايشان شده‌اند.
يکي ديگر از ساکنان روستاي مخول گفت: «از تاريخ ۱۶ سپتامبر، اين منطقه دائما هدف حمله بوده است و تنها خدا شرايط واقعي ما را مي‌داند.»
وي خاطر نشان کرد: «ما تا زمان مرگ مان در اين سرزمين باقي مي‌مانيم و تسليم نخواهيم شد.»
روستاي مخول در منطقه C کرانه باختري واقع شده است و اين منطقه تحت کنترل کامل ارتش اسرائيل مي‌باشد.
تخريب روستا و خانه هاي فلسطينيان در دره اردن به امري عادي تبديل شده است و تل آويو سياست شهرک سازي خود در اين منطقه را ادامه مي‌دهد.
ساکنان اين منطقه از نهادهاي بين المللي خواسته‌اند تا با اعمال فشار بر رژيم اسرائيل، تل آويو را از تخريب عمدي خانه ها و روستاهاي اين منطقه باز دارند. ساکنان منطقه معتقدند که اسرائيل قصد دارد اين منطقه را يهودي سازي کند.