علما، اندیشمندان، سیاستمداران، احزاب و تشکلهای سیاسی و مردمی ترور مولانا “محمداسلم شیخپوری” یکی از روحانیان برجسته پاکستانی را شدیدا محکوم کردند.    به گزارش انواروب به نقل از سنی آنلاین داعی قرآن و مفسر مشهور مولانا محمداسلم شیخپوری- رحمه الله- روز یکشنبه 24 اردیبهشت در شهر کراچی به دست افراد ناشناس به شهادت رسید. […]

علما، اندیشمندان، سیاستمداران، احزاب و تشکلهای سیاسی و مردمی ترور مولانا “محمداسلم شیخپوری” یکی از روحانیان برجسته پاکستانی را شدیدا محکوم کردند. 

 

به گزارش انواروب به نقل از سنی آنلاین داعی قرآن و مفسر مشهور مولانا محمداسلم شیخپوری- رحمه الله- روز یکشنبه 24 اردیبهشت در شهر کراچی به دست افراد ناشناس به شهادت رسید. در این حمله ناجوانمردانه یکی از همراهان ایشان نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

بنا برگزارشهای رسیده مولانا محمداسلم که از هر دو پا فلج بود جهت ارائه درس قرآن به منطقه “بهادرآباد” رفته بود و پس از خروج از آن محل توسط مهاجمان موتور سوار ترور شد.

“مولانا فضل الرحمن”، رهبر جمعیت علمای اسلام، “الطاف حسین”، رهبر جنبش قومی متحد، و “عبدالرحمان ملک”، وزیر کشور پاکستان، از جمله افراد مذهبی و سیاسی هستند که این ترور ناجوانمردانه را به شدت محکوم کردند. 

“وفاق المدارس العربیه”، بزرگترین تشکّل مدارس دینی پاکستان، نیز ضمن محکوم کردن این اقام، خواستار دستگیری فوری عاملان این جنایت و محاکمه آنها شد.

مولانا محمد اسلم شیخپوری از نویسندگان و خطباء معروف پاکستان بود. وی مسئولیت خطابت جمعه مسجد “توابین” در “گلشن معمار” کراچی را بر عهده داشت و مقالات اصلاحی بسیاری به قلم ایشان در جرائد کثیرالانتشار پاکستان منتشر می شد.

“ندای منبر و محراب”، “پکار (فریاد)” و تفسیر ناتمام “تسهیل البیان” از جمله آثار به جای مانده از مولانا اسلم شیخپوری- رحمه الله- می باشند.

ایشان از اساتید برجسته “جامعة الرشید” (از مدارس بزرگ و مشهور پاکستان) به شمار می رفت. 

مولانا شیخپوری پس از سالها خدمت به اسلام در عرصه های مختلف تعلیمی، اصلاحی و تربیتی در سن 54 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.