▪️ ۱٫ زیر باران رفتن: در روایت صحیح مسلم از حضرت انس-رضی الله عنه- روایت شده که فرموده اند: همراه پیامبر-صلی الله علیه وعلی آله وسلم- بودیم که باران ما را در برگرفت. نبی رحمت-صلی الله علیه وعلی آله وسلم- لباس خود را کنار زدند تا باران به بدن‌شان بخورد. پرسیدیم: ای رسول خدا-صلی الله […]

▪️ ۱٫ زیر باران رفتن:
در روایت صحیح مسلم از حضرت انس-رضی الله عنه- روایت شده که فرموده اند: همراه پیامبر-صلی الله علیه وعلی آله وسلم- بودیم که باران ما را در برگرفت. نبی رحمت-صلی الله علیه وعلی آله وسلم- لباس خود را کنار زدند تا باران به بدن‌شان بخورد. پرسیدیم: ای رسول خدا-صلی الله علیه وعلی آله وسلم- چرا این کار را کردید؟ فرمودند: چون تازه خلق شده است.

▪️ ۲٫ بگوییم: اللهم صيبًا نافعًا
از ام المؤمنین عائشه-رضی الله عنها- نقل شده: هرگاه چشم پیامبر -صلی الله علیه وعلی آله وسلم- به باران می افتاد: می فرمودند: بار خدایا بارشی مفید بگردان.

▪️ ۳٫ بگوییم: رحمة
در روایت دیگری از حضرت عائشه-رضی الله عنها- نقل شده که هر باران می‌بارید، پیامبر -صلی الله علیه وعلی آله وسلم- می‌فرمودند: رحمة.

▪️ ‏ ۴٫ بگوییم: مُطِرْنا برحمة الله وبرزق الله وبفضل الله
در روایت صحیح بخاری از حضرت خالد-رضی الله عنه- نقل شده که پیامبر-صلی الله علیه وعلی آله وسلم- می‌فرمودند: بر اساس رحمت و رزق و فضل خداوند بر ما باران بارید.

▪️ ۵٫ دعا کردن:
بر اساس روایت حاکم یکی از زمان‌های اجابت دعا وقت بارش باران است.