انواروب: کارن آرمسترانگ مولف «محمد (ص)، زندگی‌نامه پیامبر اسلام» از برجسته‌ترین صاحب‌نظران دین در جهان انگلیسی زبان است. نویسنده در تدوین این کتاب از منابع چهار تاریخ‌دان بزرگ اسلامی استفاده کرده است. این کتاب پس از حادثه یازده سپتامبر پرفروش‌ترین کتاب سال آمریکا شد.   به گزارش ایبنا، کارن آرمسترانگ مولف «محمد (ص)، زندگی‌نامه پیامبر […]

انواروب: کارن آرمسترانگ مولف «محمد (ص)، زندگی‌نامه پیامبر اسلام» از برجسته‌ترین صاحب‌نظران دین در جهان انگلیسی زبان است. نویسنده در تدوین این کتاب از منابع چهار تاریخ‌دان بزرگ اسلامی استفاده کرده است. این کتاب پس از حادثه یازده سپتامبر پرفروش‌ترین کتاب سال آمریکا شد.

 

به گزارش ایبنا، کارن آرمسترانگ مولف «محمد (ص)، زندگی‌نامه پیامبر اسلام» از برجسته‌ترین صاحب‌نظران دین در جهان انگلیسی زبان است که هفت سال از عمرش را در مسلک راهبه‌های کاتولیک سپری کرده است. او نویسنده کتاب‌های نام‌آور «تاریخ خداباروری»، «اسلام: تاریخی کوتاه» و «کتاب بودا» است.

انگیزه اصلی او در نوشتن کتاب حاضر دفاع از اسلام و روشن کردن ذهن مسیحیان غربی نسبت به چهره نورانی پیامبر اسلام است که پس از انتشار کتاب «آیه‌های شیطانی» سلمان رشدی در غرب به سختی دچار ابهام شده بود. آرمسترانگ در سال ۱۹۹۹ مفتخر به دریافت جایزه رسانه شورای امور عمومی مسلمانان شد. این کتاب پس از حادثه یازده سپتامبر عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال آمریکا را به دست آورد.

نویسنده در بخشی از مقدمه‌ای که بر این کتاب نوشته می‌گوید: «من این کتاب را به این خاطر نوشتم که در واقع افسوس می‌خورم که سیمای محمد (ص) برای مردم غرب فقط تصویری باشد که کتاب رشدی ارائه می‌دهد. حتی اگر می‌فهمیدم که هدف او از این داستان چه بوده است باز هم بیان حقایق مربوط به سیمای واقعی محد (ص) برایم بسیار مهم می‌بود زیرا محمد پیامبر اسلام را یکی از نوادر تاریخ بشریت یافته بودم…»

نویسنده تاکید می‌کند که اکنون ما به داستان واقعی زندگی محمد (ص) در این مقطع خطرناک نیازمندیم و نباید اجازه دهیم که متعصبان خیره سر اسلامی با تحریف زندگی پیامبر به نفع خود از آن استفاده کنند. به علاوه مسائل بسیاری هست که ما می‌توانیم از زندگی محمد (ص) بیاموزیم، این‌که چگونه باید در این دنیای کاملاً متغیر رفتار کرد.

این کتاب در ۱۰ فصل سامان یافته و عناوین آن شامل «محمد، دشمن»، «محمد، انسان الهی»، «جاهلیت»، «وحی»، «بشارت دهنده»، «آیه‌های شیطانی»، «هجرت: راه جدید»، «جنگ مقدس»، «صلح مقدس» و «وفات پیامبر» است.