انوار وب: این گفتگو طی استقبال رئیس جمهور روسیه از هیأت مصری به ریاست وزیر دفاع؛ ژنرال سیسی – که از مسکو دیدار می‌کرد – صورت گرفت. پوتین اشاره نمود که روسیه برای افزایش حجم مبادلات تجاری میان روسیه و مصر تلاش می‌کند. همچنین گفتگوهای دو جانبه بین وزیر دفاع و وزیر خارجه روسی با […]

انوار وب: این گفتگو طی استقبال رئیس جمهور روسیه از هیأت مصری به ریاست وزیر دفاع؛ ژنرال سیسی – که از مسکو دیدار می‌کرد – صورت گرفت. پوتین اشاره نمود که روسیه برای افزایش حجم مبادلات تجاری میان روسیه و مصر تلاش می‌کند. همچنین گفتگوهای دو جانبه بین وزیر دفاع و وزیر خارجه روسی با همتاهای خود از مصر برای گسترش روابط میان این دو کشور به عمل آمد.

در طی مذاکرات، وزیر دفاع روسیه؛ سرگئی شایگو بر حمایت روسیه از مصر در طول مرحله‌ی دولت انتقالی تاکید نمود و این مرحله را مبارزه‌ی مصر با تروریسم نامید.
ژنرال سیسی نیز به نوبه‌ی خود از حمایت روسیه تشکر نمود و خواستار افزایش همکاری‌های دو جانبه از سقف ۳ میلیارد دلار به ۵ میلیارد دلار در سال شد.
از طرفی دیگر نخست وزیر ترکیه؛ رجب طیب اردوغان در گفتگوی خود با الجزیره اظهار داشت: هرگز کشورش، ژنرال سیسی یا هیچ شخص دیگری را به هنگام انتخابش به عنوان رئیس جمهور به رسمیت نخواهد شناخت. وی افزود: امکان ندارد که رژیمی را به رسمیت بشناسیم که با کودتای نظامی بر مسند قدرت تکیه زده باشد.
منبع: اصلاح وب