در پی درگذشت مولانا شهاب الدین شهیدی رحمه الله مولانا غلام‌احمد علی‌بائی مدیر حوزه علمیه انوارالعلوم خیرآباد در پیامی وفات این عالم  ربانی را تسلیت گفتند.  متن پیام به شرح ذیل است:   «إنّا لله و إنّا إلَیه رَاجِعُون» إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَه لَا یسُدُّهَا شَی ءٌ خبر درگذشت شیخ الحدیث، مولانا […]

در پی درگذشت مولانا شهاب الدین شهیدی رحمه الله مولانا غلام‌احمد علی‌بائی مدیر حوزه علمیه انوارالعلوم خیرآباد در پیامی وفات این عالم  ربانی را تسلیت گفتند.

 متن پیام به شرح ذیل است:

 

«إنّا لله و إنّا إلَیه رَاجِعُون»

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَه لَا یسُدُّهَا شَی ءٌ

خبر درگذشت شیخ الحدیث، مولانا شهاب الدین شهیدی رحمه‌الله، عالم برجسته‌ خراسان زمین، موجب تاسف و اندوه فراوان گردید.

ایشان عالمی متقی، مخلص و خستگی ناپذیر بودند که بعد از کسب فیض از محضر عالمان بزرگ پاکستان، مجاهدت‌های فراوانی در جهت آگاهی بخشی جامعه خراسان و بخصوص شهرستان خواف نمودند و چهار دهه ازعمر پربرکت خویش را در راه ساختن جامعه‌ای دین مدار صرف  کردند و به حق از جان مایه گذاشتند و در این راه نیز موفق ظاهر شدند و علاوه بر تدریس دوره حدیث، جلسات اصلاحی با علما وعضویت در مجمع فقه اسلامی ایران بخصوص نظرات راهگشایشان از مقام بلند علمی ایشان حکایت می کند.

از خداوند متعال می‌خواهم خلأ وجود چنین شخصیت‌های تأثیرگذاری را که هر جامعه برای پیشرفت و ترقی به آن ها نیازمند است، به نحو احسن جبران نماید. 

اینجانب درگذشت این شخصیت برجسته را به اساتید، طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه احناف خواف، خانواده و بستگان آن مرحوم و جامعه اهل سنت ایران و بخصوص مردم دین دوست خواف  تسلیت عرض می‌نمایم و رحمت و غفران الهی برای آن مرحوم و صبر و اجر برای بازماندگان رااز بارگاه الهی مسئلت دارم.

(مولوی) غلام احمد علی بائی

امام جمعه شهرمشهدریزه

مدیریت حوزه‌های علمیه انوارالعلوم خیرآباد –تایباد و دارالعلوم اسلامی ریزه