برخی از کارهایی که به سبب آنها می‌توان شرف شفاعت پیامبر-صلی الله علیه وعلی آله وسلم- را بدست آورد عبارتند از: ▪️ ۱٫ کلمه توحید را با اخلاص گفتن این مهم از این طریق بدست می آید که انسان باید در تمام ابعاد زندگی‌اش موحد باشد و از شرک بیزاری بجوید. نبی رحمت-صلی الله علیه […]

برخی از کارهایی که به سبب آنها می‌توان شرف شفاعت پیامبر-صلی الله علیه وعلی آله وسلم- را بدست آورد عبارتند از:

▪️ ۱٫ کلمه توحید را با اخلاص گفتن
این مهم از این طریق بدست می آید که انسان باید در تمام ابعاد زندگی‌اش موحد باشد و از شرک بیزاری بجوید.
نبی رحمت-صلی الله علیه وعلی آله وسلم- فرمودند: سعادتمندترین انسان به شفاعت من کسی ست که “لا اله الا الله” را با اخلاص از اعماق قلبش بگوید.

▫️ ۲٫ تکرار اذان . گفتن دعای بعد از اذان
رسول الله -صلی الله علیه وعلی آله وسلم- فرمودند: وقتی که اذان را شنیدید، هر چه را مؤذن می گوید شما نیز بگویید و بعد از آن بر من درود بفرستید. هر کس بر من یک درود بفرستد خداوند بر او ده رحمت فرو می فرستد.و بعد از آن مقام و منزلت وسیله را برایم از خداوند بخواهید. چرا که این مقامی‌ در بهشت‌ست و فقط شایسته یک بنده است و من امید دارم آن نفر من باشم. هر کس برایم از خداوند منزلت “وسیله” را بخواهد، شفاعتم او را در شامل خواهد شد.

♦️ دعای بعد از اذان: اللَّهُمَّ رَبَّ هَذِهِ الدَّعْوَةِ التَّامَّةِ وَالصَّلاَةِ الْقَائِمَةِ آتِ مُحَمَّدًا الْوَسِيلَةَ وَالْفَضِيلَةَ وَابْعَثْهُ مَقَامًا مَحْمُودًا الَّذِي وَعَدْتَهُ/ صحیح بخاری

▪️ ۳٫ نماز نافله زیاد خواندن
ربیعه بن کعب می گوید: پیامبر-صلی الله علیه وعلی آله وسلم- به من گفتند: از من چیزی بخواه تا به تو بدهم. منم گفتم: ای رسول‌خدا! به من فرصت بدهید (تا فکر کنم). کمی اندیشیدم و با خودم گفتم که دنیا پایان پذیر هست پس چه بهتر که چیزی برای آخرت خودم بخواهم. نزد پیامبر-صلی الله علیه وعلی آله وسلم- رفتم. فرمودند: خواسته ات چیست؟ گفتم: ای رسول خدا برایم نزد خدا شفاعت کن تا مرا از آتش جهنم آزاد گرداند. نبی رحمت -صلی الله علیه وعلی آله وسلم- پرسیدند: چه کسی از تو خواسته تا چنین چیزی را بخواهی؟ گفتم: ای رسول‌خدا! به خداوند سوگند کسی به من چیزی نگفته ولی به دنیا نگاه کردم دیدم که دنیا پایان پذیر هست، و دوست داشتم تا برای آخرت خودم چیزی بخواهم. نبی رحمت-صلی الله علیه وعلی آله وسلم- فرمودند: مرا با زیاد سجده کردن(زیاد نماز خواندن) کمک کن.

▫️ ۴٫درود فرستادن بر پیامبر-صلی الله علیه وعلی آله وسلم-:
پیامبر -صلی الله علیه وعلی آله وسلم- فرمودند: هر کس صبح‌گاه ده درود و شام‌گاه ده درود بر من بفرستد، روز قیامت شفاعتم او را نصیب خواهد شد.