کارشناس صهیونیستی: آمریکا مانع از حل منازعه فلسطین می شود انوار وب: یک کارشناس بارز صهیونیستی در مقاله ای تند آمریکا را مسئول اصلی طولانی شدن منازعه فلسطینی ـ صهیونیستی از طریق جانبداری مطلق از رژیم صهیونیستی معرفی کرد. گدعون لیوی کارشناس بارز صهیونیستی در مقاله ای در روزنامه عبری زبان هآرتص تصریح کرد که […]

کارشناس صهیونیستی: آمریکا مانع از حل منازعه فلسطین می شود

انوار وب: یک کارشناس بارز صهیونیستی در مقاله ای تند آمریکا را مسئول اصلی طولانی شدن منازعه فلسطینی ـ صهیونیستی از طریق جانبداری مطلق از رژیم صهیونیستی معرفی کرد.

گدعون لیوی کارشناس بارز صهیونیستی در مقاله ای در روزنامه عبری زبان هآرتص تصریح کرد که اسرائیل سیاست های خارجه خود را به آمریکا تحمیل می کند و این امری کاملا غیر منطقی است زیرا در واقع اسرائیل تحت حمایت آمریکا است نه بالعکس.

لیوی اشاره کرد که روابط آمریکا و اسرائیل بر اساس عقل و منطق بنا نهاده نشده است و آمریکا برای تحقق منافع اسرائیل بر خلاف منافع ملی خود گام برمی دارد.

وی خاطر نشان کرد: « کسی نمی تواند ضعف و ناتوانی آمریکا به عنوان ابر قدرت جهان در مقابله با اسرائیل را باور کند و اکنون مشخص نیست که کدام یک از دو طرف بر دیگری سروری می کند».

این کارشناس صهیونیستی اظهار داشت که هیچیک از دولت های صهیونیستی به اندازه دولت کنونی آمریکا را تحقیر نکرده است و هیچکدام از دولت های سابق آمریکا همانند دولت کنونی این همه خفت و خواری از سوی اسرائیل را قبول نکرده اند.

گدعون لیوی در ادامه عنوان کرد که هیچیک از کشورهای اروپایی آنگونه که اسرائیل با سیاست های آمریکا مخالفت می کند توان مخالفت با سیاست های این کشور را ندارند آن هم در شرایطی که تل آویو از انزوای بین المللی رنج می برد و مورد حمایت بیشتر آمریکا قرار گرفته است.

لیوی تصریح کرد که نمی توان حمایت های بی چون و چرای آمریکا از اسرائیل را صرفا در تاثیرگذاری لابی یهودی، حمایت گروه های مسلح مسیحی پروتستانی و یا حتی مجتمع های صنعتی نظامی آمریکا منحصر دانست.

وی تصریح کرد که آمریکا هیچ نقش مثبتی در حل منازعه فلسطین نداشته است و هرگز نتوانسته واسطه ای بی طرف باشد و تمامی توافقنامه های سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی در نتیجه جانبداری کامل آمریکا از اسرائیل محقق شده است.

این کارشناس صهیونیستی اظهار داشت که تشکیلات خودگردان مجبور به پذیرش آمریکا به عنوان ناظر مذاکرات سازش است به رغم اینکه واشنگتن مسئولیت تامین مالی و سیاسی اشغالگری صهیونیستی در اراضی عربی را بر عهده دارد.

گدعون لیوی انتقادهای خشک و خالی آمریکا از شهرک سازی رژیم صهیونیستی را بی اعتبار و اقدامی نمایشی خواند و تاکید کرد که تنها هدف از این انتقادات صوری مشروعیت بخشی به شهرک های صهیونیست نشین است.

لیوی اشاره کرد که آمریکا از حق وتو در شورای امنیت برای حمایت از ادامه اشغالگری صهیونیستی در اراضی عربی استفاده می کند.

این کارشناس چپ گرای صهیونیستی در پایان مقاله اش نوشت: « آمریکا عملا به اسرائیل چراغ سبز نشان می دهد تا به مصادره اراضی فلسطینی، کوچاندن فلسطینیان، تخریب منازل فلسطینیان در غزه، عملیات تیراندازی به سمت ساکنان کرانه باختری و عملیات پاکسازی نژادی در قدس و اراضی اشغالی 48 ادامه دهد و از طرفی هم به این رژیم اطمینان خاطر می دهد که نگران نباشد چرا که آمریکا پشتیبان آن است.
منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین