انوار وب: شیخ خالد الریاطی در سمینار «اعجاز علمی قرآن» در دانشکده «علوم و فن‌‌آوری» فلسطین تأکید کرد: منظور از اعجاز قرآن ناتوانی بشر در آوردن چیزی مثل قرآن یا حتی آیه‌ای از آن تا عصر حاضر است. به نقل از شبکه خبری فلسطین، این سمینار در راستای طرح «با اسلامم از زندگی‌ام لذت می‌برم» […]

انوار وب: شیخ خالد الریاطی در سمینار «اعجاز علمی قرآن» در دانشکده «علوم و فن‌‌آوری» فلسطین تأکید کرد: منظور از اعجاز قرآن ناتوانی بشر در آوردن چیزی مثل قرآن یا حتی آیه‌ای از آن تا عصر حاضر است.

به نقل از شبکه خبری فلسطین، این سمینار در راستای طرح «با اسلامم از زندگی‌ام لذت می‌برم» و با همکاری انجمن دانشجویی و انجمن اسلامی دانشکده علوم و فن‌آوری فلسطین در این دانشکده برگزار شد.
تعداد زیادی از دانشجویان فلسطینی در این سمینار حضور یافتند و شیخ خالد الریاطی، از کارشناسان فلسطینی اعجاز قرآن در آن سخنرانی کرد.
شیخ خالد الریاطی اظهار کرد: اعجاز از کلمه «عجز» مشتق شده و عجز به معنای ضعف و ناتوانی است و منظور از اعجاز قرآن ناتوانی مردم در آوردن چیزی مانند قرآن یا حتی یک آیه از آن تا عصر حاضر است.
الریاطی در ادامه افزود: زبان‌شناسان قدرت اسلوب قرآن و حلاوت و زیبایی آن را درک کرده‌اند و عقل انسان هرگز نمی‌تواند مانند آیات قرآن را تصور کند.
وی همچنین تصریح کرد: اعجاز علمی قرآن موضوعی مهم در زندگی معاصر است، به ویژه این که امروز علم پیشرفت زیادی داشته و این پیشرفت، قدرت تفسیر آیات قرآن را افزایش داده است.
محمد نصر، رئیس انجمن دانشجویی دانشکده علوم و فن‌آوری فلسطین نیز در این سمینار هدف از برگزاری این گونه محافل را آگاهی‌بخشی به دانشجویان و افزایش دانسته‌های و اطلاعات علمی و اندیشه‌ای آنان عنوان کرد.
منبع: ایکنا