کاروان علمای برجسته مصری شامگاه روز چهارشنبه (7 نوامبر/ 17 آبان)  در چارچوب همکاری مشترک وزارت اوقاف مصر و فلسطین، از طریق گذرگاه رفح وارد غزه شد. به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از برخی منابع امنیتی در گذرگاه رفح، این کاروان که 37 تن از علمای بزرگ مصر در آن حضور دارند، […]

کاروان علمای برجسته مصری شامگاه روز چهارشنبه (7 نوامبر/ 17 آبان)  در چارچوب همکاری مشترک وزارت اوقاف مصر و فلسطین، از طریق گذرگاه رفح وارد غزه شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از برخی منابع امنیتی در گذرگاه رفح، این کاروان که 37 تن از علمای بزرگ مصر در آن حضور دارند، از طریق گذرگاه رفح وارد غزه شد و شماری از علما و مبلغان و مسئولین وزارت اوقاف فلسطین در مراسم استقبال از آنها مشارکت داشتند.
سخنگوی وزارت اوقاف مصر طی بیانیه ای رسمی ضمن اشاره به اینکه اعزام این کاروان پس از هماهنگی با وزارت اوقاف و تعدادی از نهادهای دینی از جمله اتحاد علمای جهان اسلام و جمعیت شرعی و شورای عالی امور اسلامی انجام گرفته، خاطرنشان کرد: این کاروان به محض ورود به غزه فعالیت‏های خود را آغاز کرده و دیدارهایی را با شهروندان در مراکز تجمع و مساجد بزرگ ترتیب خواهد داد.
شیخ “سلامه عبدالقوی” تاکید کرد که امنیت و ثبات غزه، تضمین کننده امنیت و ثبات مصر خواهد بود.
وی افزود: این قافله پس از ایراد خطبه های نماز جمعه در مساجد غزه به قاهره بازمی گردد و از جمله علمای حاضر در آن می توان از دکتر “صلاح سلیمان” دبیر کل شورای عالی امور دینی مصر، دکتر “جمال عبدالستار” مسئول تبلیغات وزارت اوقاف، دکتر “محمد عبدالمقصود” مبلغ دینی و “وجدی عربی” هنرمند مصری نام برد.
عبدالقوی تشریح کرد که این کاروان در چارچوب همکاری مشترک وزارت اوقاف مصر و فلسطین به غزه سفر کرده است.
لازم به ذکر است که وزارت اوقاف دولت فلسطین مراسمی را برای استقبال از اعضای این کاروان ترتیب داد و از تلاش های آنان در راستای لغو محاصره غزه تقدیر و تشکر کرد.