انواروب: صدها فلسطینی در نوار غزه به مناسبت گرامیداشت نخستین سالروز “انتفاضه قدس” یا “خیزش مردمی برای دفاع از مسجد الاقصی و قدس” علیه اقدامات تجاوزگرایانه شهرک نشینان یهودی، راهپیمایی کردند. در این راهپیمایی که از سوی جنبش جهاد اسلامی سازماندهی شد فلسطینیان با حمل پرچم های فلسطین و نوشته هایی در باره انتفاضه قدس […]

انواروب: صدها فلسطینی در نوار غزه به مناسبت گرامیداشت نخستین سالروز “انتفاضه قدس” یا “خیزش مردمی برای دفاع از مسجد الاقصی و قدس” علیه اقدامات تجاوزگرایانه شهرک نشینان یهودی، راهپیمایی کردند.

در این راهپیمایی که از سوی جنبش جهاد اسلامی سازماندهی شد فلسطینیان با حمل پرچم های فلسطین و نوشته هایی در باره انتفاضه قدس در کوچه های غزه تظاهرات کردند.

احمد المدلل، از رهبران این جنبش طی سخنانی در این تجمع گفت: انتفاضه قدس تایید می کند که در خاک فلسطین جایی برای اسرائیل وجود ندارد.

وی افزود: “خیزش مردمی در کرانه باختری باعث بر هم زدن حساب و کتاب اسرائیل که فقط زبان قدرت را می فهمد، شد. برخی طرف های منطقه ای و بین المللی برای توقف انتفاضه تلاش کردند. اما این انتفاضه تا زمان آزادی فلسطین ادامه دارد”.

از اکتبر سال گذشته تاکنون تنش میان شهروندان فلسطینی و یهودیان پس از حملات شهرک نشینان یهودی به فلسطینیان و مسجدالاقصی افزایش یافته است. در این حوادث که برخی از آن به عنوان «خیزش مردمی برای دفاع از مسجدالاقصی و قدس» و برخی دیگر انتفاضه قدس یاد می کنند، 238 فلسطینی و 40 اسرائیلی کشته شدند .
منبع: آناتولی