رغبت به تکفیر دیگران و کسر شأن و شخصیت و ایراد تهمت به آنان بیماری روانی زشت و بسیار خطرناکی است، بدون تردید آن گونه افراد مورد وعید و تهديد الهی واقع میشوند: الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِى الدُّنْيَا والآخرة نور ۱۹ بی گمان کسانی که دوست میدارند […]
رغبت به تکفیر دیگران و کسر شأن و شخصیت و ایراد تهمت به آنان بیماری روانی زشت و بسیار خطرناکی است، بدون تردید آن گونه افراد مورد وعید و تهديد الهی واقع میشوند:
الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِى الدُّنْيَا والآخرة نور ۱۹
بی گمان کسانی که دوست میدارند گناهان بزرگی در میان اهل ایمان گسترش یابد در دنیا و آخرت عذابی دردناک خواهند دید.
انتساب آن آدمهای بیمار به اسلام و گاهی برخورداریشان از مقام و موقعیت بالای دینی هیچ سودی را برایشان در برنخواهند داشت، به درستی آنان با اسلام بیگانه بوده و موانعی بر سر راه آن به شمار آورده و لکهای نازیبا بر چهره اسلام
می باشند.
محمد صلی الله علیه و آله و سلم اهل دوستی و مهربانی بود اما آنان اهل خشم و خشونت و تندخویی هستند.
محمد صلی الله علیه و آله و سلم برای پوشانیدن عیب و نقص دیگران از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزید و دست دچار لغزش شدگان و افتادگان را برای برخاستن دوباره می گرفت. اما آنان در مورد لغزشهای دیگران دست به افشاگری میزنند و اگر هم لغزشی در کار نباشد خود چیزهایی را سر هم میکنند و سپس به نام خدا و دین قضاتی قصاب مانند را مأمور مینمایند و به سادگی همه حقوق و کرامت دیگران را لگد مال میکنند.
اما اساساً کارها و اقدامات ایشان به هیچ وجه مورد رضایت خداوند نیست و با دین او پیوندی ندارند.
✍🏾: شیخ محمد غزالی مصری
📚: مبانی وحدت فکری و فقهی و فرهنگی مسلمانان